gomrok iran 01تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: براساس آمار گمرک در ده ماهه سال جاری به طور متوسط روزانه 208 هزار دلار کالا از طریق تجارت چمدانی به کشورهای CIS صادر شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، بر اساس آمار گمرک در ده ماهه سال جاری 63 میلیون و 676 هزار دلار کالا و به طور متوسط روزانه 208 هزار دلار کالا از طریق تجارت چمدانی از گمرکات مرزی به کشورهای CIS ارسال شد. این میزان تجارت چمدانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 0.19 در صد کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش در مدت یاد شده گمرک لطف آباد با سهم 33.69 درصدی رتبه اول گمرک آستارا با سهم 18.01 درصدی دررتبه دوم و گمرک باجگیران با سهم 18.33 درصدی دررتبه سوم تجارت چمدانی قرار گرفتند.

گفتنی است رتبه های بعدی تجارت چمدانی را گمرکات اینچه‌برون ، سرو، جلفا، بیله سوار، پلدشت و سرخس از آن خود کردند. بر اساس این گزارش در کنار مبادلات تجاری ایران با کشورهای CIS تجارت محدود دیگری در گمرکات مرزی مستقر در شمال شرق و شمال غرب در کشور از طریق مرز نشینان این مناطق با مرز نشینان کشورهای فوق صورت می‌گیرد که محدود به اقلام خاصی است و به آن تجارت چمدانی اطلاق می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

 

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

ایجاد پایانه تخصصی صادرات صنایع‌دستی گلستان مصوب شد

خرید 960 هزار تن گندم در گلستان/ ظرفیت نیمی از مراکز پر شد

تعداد معلمان پیش‌دبستانی مورد نیاز آموزش و پرورش به زودی اعل

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی گلستان: ۱۰ جایگاه سوخت جدید در گلس

باران، برف و سرما از امشب گلستان یخبندان می‌شود

800 هکتار زمین کشاورزی گلستان مجهز به شبکه آبیاری و زهکشی می

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram