parvande ghachagh 01اخبار اجتماعی- تورکمن نیوز: معاون استاندار گلستان از افزایش ۹ برابری کشفیات قاچاق کالا در سال ۹۵ خبر داد و گفت: ۲۱۹ پرونده مربوط به قاچاق کالا در ۵ ماه نخست امسال در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به‌نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان، علی‌اصغر طهماسبی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با عزم جدی دولت در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان کشفیات کالای قاچاق در کشور 9 برابر شده است.

وی افزود: در نتیجه اجرای برنامه‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور میزان قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار سال 92 به 15.5 میلیارد دلار در پایان سال 94 رسیده که انتظار می‌رود این روند کاهشی با توجه به مجموعه اقدامات انجام شده در سال جاری سرعت بیشتری داشته باشد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان اظهار داشت: امروز قاچاق کالا برای ما نه آسیب، بلکه تهدید است و امیدواریم خروجی کار ما در این حوزه منجر به این شود که روزی در کشور، شاهد قاچاق کالا نباشیم.

طهماسبی ادامه داد: قاچاق کالا تأثیر مستقیمی بر آسیب‌های اجتماعی دارد و سبب افزایش بیکاری جوانان، از بین رفتن تولیدات داخلی، سرخورده شدن ملت و حتی افزایش اعتیاد، طلاق، تکدی‌گری و آسیب‌های اجتماعی دیگر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان مهار این پدیده شوم اقتصادی را منوط به همت و خردجمعی همه مسئولان و دولت‌ها به دور از هرگونه هیاهوی سیاسی و جناحی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ما درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز همان جدیت مبارزه با مواد مخدر را داریم، اظهار داشت: برای مبارزه همه جانبه نیازمند اقدام هماهنگ استان‌ها هستیم و نباید این‌گونه باشد که در یک استان عزم جدی و سخت‌گیری لازم وجود داشته باشد و در استان همجوار آن این‌گونه نباشد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان همچنین از ورود 219 پرونده مربوط به قاچاق کالا در پنج ماه نخست سال به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان خبر داد که بیشترین تعداد تخلفات در حوزه قاچاق چوب بوده که با توجه به شرایط استان باید مسئولان امر نسبت به آن حساسیت‌های لازم را داشته باشند.

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

طرح انتقال یافته‎های تحقیقاتی در ۸ استان کشور اجرا می‎شود

كسب پنج مدال رنگارنگ توسط زنان دونده گلستان

306 نفر برای انتخابات شوراها در کردکوی داوطلب شدند

اجرای 21 طرح آموزشی در گلستان با مشارکت خیران

انتخابات در استان گلستان سربازرس ندارد/ واگذاری امکانات دولت

دستگیري سارق سابقه دار در گرگان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram