TurkmensNews Telegram TN

Yakhbandan01اخبار هواشناسی - تورکمن‌نیوز: مدیر کل هواشناسی گلستان گفت: با توجه به نقشه‌های پیش بینی شرایط جوی، هوای سرد و برفی از نیمه شب دوشنبه طی 2 بازه زمانی در هفته جاری مهمان مردم استان بوده که با کاهش دما، یخبندان معابر و وزش باد شدید همراهی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از ایرنا نوربخش داداشی ظهر دوشنبه با ارسال نمابری افزود: این شرایط جوی در موج اول خود تا بامداد چهارشنبه در استان فعال بوده و موج دوم کاهش دما و بارش های جوی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در استان استقرار خواهد داشت.
وی اظهار داشت: بر همین اساس از امشب شرایط جوی در استان ناپایدار و پیامد آن افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده، در نواحی مرتفع کوهستانی و سردسیر ریزش پراکنده برف، وزش باد و مه آلود خواهد بود.
به گفته وی؛ در روز چهارشنبه با عبور این جبهه هوایی، به صورت موقت جو پایداری بر استان مستولی خواهد شد و از صبح پنجشنبه موج دوم سامانه به استان وارد و با همراهی هوای سرد؛ ابتدا شاهد افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید خواهیم بود که با طوفانی شدن دریا، بارش و کاهش دما استمرار می یابد.
داداشی گفت: با افزایش برودت هوا از پنجشنبه شب در بیشتر نقاط استان، ریزش های جوی ناشی از این سامانه سرد به صورت برف خواهد بود و این ناپایداری و تداوم سرما تا روز شنبه هفته آتی باعث کاهش دما به زیر صفر خواهد شد.
مدیر کل هواشناسی گلستان افزود: طی این مدت علاوه بر ریزش برف، پدیده مه غلیظ و یخبندان باعث اختلال در تردد در جاده های کوهستانی می شود و از هم اینک باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع سوانح رانندگی و خسارت سرمای شدید مد نظر قرار گیرد.
وی دراین مدت دریای خزر را نیز طوفانی و مواج بیان کرد و گفت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه ناپایدار پرفشار سرد از اواخر وقت دوشنبه (امروز) بر روی سواحل جنوب شرق خزر است که پیامد آن علاوه بر افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید، کاهش دما و مه آلود بودن هوا؛ طوفانی شدن دریا خواهد بود.
به گفته وی؛ فعالیت این سامانه بطور متناوب تا روز شنبه ادامه خواهد داشت و در این مدت ارتفاع موج نزدیک ساحل بین یک تا 2.5 متر و فراساحل 2 تا 3.5 متر و سرعت وزش باد تا 70 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.
وی یادآور شد: لازم است در این مدت اقدامات ایمنی در حوزه صید و صیادی، شیلات و دریانوردی در نطر گرفته شود.
داداشی یادآور شد که بیشینه سرعت باد برای روزهای سه شنبه و پنجشنبه پیش بینی می شود.
هوای مناطق مختلف استان گلستان هم اینک نیمه ابری است.

مطالب مرتبط:

۵۰۰۰ نفر در گلستان به سرطان مبتلا هستند

13 هزار دانش‌آموز گلستان متقاضی تحصیل در مدارس نمونه دولتی

بزرگترین موزه روستایی خاورمیانه در استان گلستان احداث می‌شود

بررسی 270 مورد از تاسيسات گازرسانی گلستان

همایش عاشورا و اهل سنت در مسجد آخوند طلابی - گزارش تصویری

برای اعضای هلال احمر کارت هوشمند صادر می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram