H-Sadeghloتورکمن نیوز- اجتماعی: استاندار گلستان گفت: کاهش آمار 74 هزار بیسواد گروه سنی 10 تا 49 ساله استان نیازمند تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی و اداری است. 

تورکمن نیوز به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صادقلو روز چهارشنبه درجلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد، اظهارداشت: آمار بیسوادی درگلستان بالا بوده و یکی از دلائل آن مهاجرت اقوام مختلف به این استان است.

وی بااشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی نهضت سواد آموزی استان برای جذب 10 درصد بیسوادان در دوره های آموزشی و اختصاص حدود 90 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه افزود: برای کاهش آمار بیسوادی استان همه دستگاه های اجرایی و اداری بویژه دستگاه های عضو شورای پشتیبانی سواد آموزی تلاش نمایند.

صادقلو، استفاده از روش های متنوع آموزشی و یادگیری را در امر آموزش گروه های هدف مهم دانست و اضافه کرد: توجه به ذائقه و سن و سال افراد بیسواد، برگزاری آیین تجلیل از سواد آموزان موفق، استفاده از فضای مجازی و تلفن همراه و اهدای برخی مشوق ها برای ترغیب هرچه بیشتر بیسوادان جهت شرکت در دوره های آموزشی موثر خواهد بود.

وی همچنین بااشاره به برنامه های پیش بینی شده برای شورای پشتیبانی سواد آموزی در استان ها و شهرستان ها، تصریح کرد: این برنامه ها کلی است و بایستی برش استانی آن استخراج و تدوین شود و نیز شرح وظایف هر یک از اعضا و دستگاه های اجرایی مشارکت کننده در امر سواد آموزی و یا شناسایی بیسوادان مشخص شود.

استاندار گلستان در خصوص اهمیت سواد آموزی نیز گفت: اکنون وقت آن رسیده که با اقدامات جمعی مبتنی بر اصول علمی، نسبت به کاهش و ریشه کنی بیسوادی در استان اقدام شود.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش و رییس نهضت سواد آموزی گلستان نیز گفت: براساس سرشماری سال 90 این استان دارای 94 هزار بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 بود که اکنون این رقم به 74 هزار نفر کاهش یافته است.

عبدالحکیم فیروزی افزود: طی سال گذشته 11 هزار نفر در دوره های سه گانه نهضت سواد آموزی شامل مقدماتی، تحکیم و انتقال شرکت کردند که حدود 88 درصد آنان درگروه سنی 30 تا 50 سال بودند.

وی با بیان اینکه دو سوم بیسوادان گلستان را بانوان تشکیل می دهند و بیشتر ساکن روستاها هستند، گفت: برای کاهش آمار زنان بیسواد باید کمیته سواد آموزی روستایی تشکیل شود.

استان گلستان یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد، در سال تحصیلی جاری حدود 300هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل می کنند.

مطالب مرتبط:

آغاز طرح ملی نوروزگاه در مراوه تپه

زایمان طبیعی در بیمارستان دکتر بسکی رایگان می‌باشد

تعویض بیش 12 هزار کنتور خراب مشترکان آبفا گلستان

اقدامات شركت نفت گلستان براي جلوگيري از قاچاق فرآورده‌هاي نف

افتتاح و بهره‌برداری 193 طرح اشتغالزای صندوق کارآفرین امید د

طرح روستاهای بدون بیکار در استان گلستان اجرا می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram