ادامه مطلب...اخبار مراسم-تورکمن‌نیوز-  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از برگزاری نخستین کنگره استانی بزرگداشت شهدای منا در گلستان خبر داد و به تشریح برنامه‎های گرامیداشت شهدای منا پرداخت.

ادامه مطلب...اخبار مراسم-تورکمن‌نیوز-  دبیر بنیاد مختومقلی فراغی از برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق با موضوع "مهاجران الی الله" ویژه وحدت اسلامی و یادبود شهدای منا در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت -تورکمن‌نیوز-   مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی و شهدای مدافع حرم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت -تورکمن‌نیوز-    جشن روز ملی گنبدقابوس شامگاه پنجشنبه با حضور اقوام مختلف ساکن در استان گلستان در جوار بلندترین برج آجری جهان (برج قابوس) در شهر تاریخی گنبدکاووس برگزار شد.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز-  نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با بیان اینکه روز قدس، روز شرف مسلمین است، گفت: روز قدس روز مقابله مستضعفان جهان علیه دنیای استکبار است و شرکت مردم در این روز، آبرو و حیثیت مسلمین است.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز- مراسم نكوداشت دویست و هشتاد و چهارمین سالروز تولد مخدومقلی فراغی صبح جمعه 22 ارديبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نمايندگان تركمن در مجلس شوراي اسلامي ، استاندار گلستان و مردم فرهنگ دوست گلستان در آرامگاه شاعر در آق‌توقای برگزار شد.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از اقوام ساکن در این استان به عنوان ظرفیت منحصر به فرد برای توسعه گردشگری و اشتغال نام برد و بر استفاده بیشتر از این ظرفیت تاکید کرد.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجلیل از جایگاه والای «مخدومقلی فراغی» شاعر شهیر ترکمن گفت: گفتمان این شاعر ، گفتمان وحدت، اخلاق، انسانیت و نجابت است و قوم ترکمن از این گفتمان نشات و تاثیر گرفته‌اند.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز-  استاندار گلستان با تجلیل از جایگاه «مخدومقلی فراغی» شاعر شهیر ترکمن به عنوان نماد وحدت و اتحاد گفت: خاستگاه تفکرات ترکمن‌ها از بزرگانی چون مختومقلی است.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز-  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین بزرگداشت دویست وهشتاد و چهارمین سال تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف بزرگ ترکمن روز جمعه در محل آرامگاه وی در آق‌توقای از توابع شهرستان مراوه‌تپه در شرق استان گلستان آغازشد.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز-  همایش بزرگداشت حکیم فرزانه حضرت «مخدومقلی فراغی» در باشگاه دانشگاه تهران با حضور انبوه ترکمن‌های مقیم در تهران، مهمانان دعوت شده از منطقه، دانشجویان و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز-  همایش روز جوان به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد کاووس در سالن آمفی تئاتر این اداره برگزار شد.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن نیوز-  معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ازبرگزاری همایش نکوداشت شاعر شهیر ایرانی و ترکمن مختومقلی فراغی در ٢٢ اردیبهشت ‌ماه خبر داد و گفت: این آئین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای آق تقای مراوه‌تپه برگزار می‌شود.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز-  بر اساس برنامه‌های ستاد سازماندهی جوانان گنبدکاووس همایش بزرگداشت روز جوان در این شهرستان برگزار می‌شود.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز- استاد و محقق جامعه شناسی دانشگاه تهران با اشاره به جایگاه مخدومقلی فراغی در بین قوم ترکمن، گفت: این شاعر و عارف شهیر همچون آهن ربایی است که ترکمن‌ها را دور هم جمع می‌کند.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت-تورکمن‌نیوز- نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی بااشاره به جایگاه والای مخدومقلی فراغی، گفت: بیشتر مردم ایران و جهان، ترکمن‌ها را بواسطه این شاعر و عارف فرهیخته می‌شناسند.

ادامه مطلب...اخبار مراسم و بزرگداشت  - ترکمن‌نیوز: رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد کاووس از برگزاری 284مین سالروز تولد  شاعر پر آوازه ی ایرانی ترکمن، «مخدومقلی فراغی» با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، نماینده ی مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی و روسای ادارات شهرستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد خبر داد.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت - ترکمن‌نیوز:   تاکنون 200 سر اسب برای شرکت در جشنواره اسب شهرستان کلاله ثبت نام شده است.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت - ترکمن‌نیوز:  همزمان با سالروز تولد «مخدومقلی فراغی» عارف و شاعر بزرگ ترکمن، هیأت عالی رتبه فرهنگی ترکمنستان به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت این شاعر بلندآوازه و زیارت آرامگاه وی به ایران سفر می‌کند.

ادامه مطلب...مراسم و بزرگداشت - ترکمن‌نیوز: مراسم بزرگداشت مخدومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن، به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری برگزار شد.

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram