Porteghal 25 Dayاخبار اقتصادی-تورکمن‌نیوز: خرید پرتقال‌های یخ‌زده باغداران گلستانی چند روزی است که متوقف شده و باغداران استان برای تحویل محصولات خود سردرگم هستند.

  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، بارش برف و سرمای کم سابقه اوایل آذر ماه امسال سبب یخ زدگی مرکبات در استان گلستان شد و 198 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان گلستان خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت به باغات استان وارد شد.

به علت نبود صنایع تبدیلی در استان کار خرید از باغداران استان گلستان پس از تاخیر فراوان و با رایزنی‌های انجام شده با استان‌های دیگر از اوایل دی ماه کار خرید محصولات یخ زده باغداران استان آغاز شد اما پس از خرید حدود 5 هزار تن محصول پرتقال، این کار متوقف شده و باغداران استان برای تحویل محصولات خود در سردرگمی هستند.

این در حالی است که بسیاری از باغداران برای تحویل محصول خود، از چند روز قبل پشت درهای بسته مراکز خرید تضمینی مرکبات حضور دارند.

خرید تضمینی پرتقال‌های درجه سه از 8 دی در استان گلستان آغاز شد و براساس اعلام مسئولان سازمان تعاون روستایی قرار بود تا 15 بهمن به صورت تضمینی، کیلویی 550 تومان ادامه داشته باشد.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستائی استان گلستان در‌این باره گفت: به علت تکمیل ظرفیت کارخانه‌های فرآوری، خرید تضمینی پرتقال متوقف شده است.

Porteghal Baghdaran 25 Day

سید محصن کیاالحسینی افزود: با توجه به خرید بیش از 5 هزار تن پرتقال و تکمیل شدن ظرفیت کارخانه‌های فرآوری، خرید تضمینی پرتقال درجه 3 از چند روز پیش متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه به احتمال فراوان خرید محصولات باغداران از این هفته آغار می‌شود، اظهار کرد: از هفته آینده برای پرداخت پول‌های باغداران و مطالبات آنان نیز پیگیری خواهیم کرد اما پرداخت پول خرید تضمینی محصول برعهده دولت است و به حساب باغداران واریز می‌شود.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستائی استان گلستان با اشاره به اینکه از اوایل دی ماه کار خرید محصول درجه 3 باغداران استان آغاز شده بود، تصریح کرد: 4 مرکز در شهرستان های کردکوی، بندرگز و گرگان کار خرید را برعهده دارند و 4 کارخانه در ارومیه و جیرفت پرتقال‌های استان گلستان را خریداری می‌کنند./تسنیم

 

مطالب مرتبط:

71 هزار دانش آموز گلستانی از برنامه‌های طرح داناب بهره‌مند ش

آغاز خرید تضمینی کلزا در گلستان‌ به قیمت تضمینی ۲ هزار و ۷۸۳

یک بانوی گلستانی مسافر پارالمیپک ریو

دعوت بانوی گلستانی به اردوی تیم ملی رزمی

پلیس راهور گلستان حدود 14هزار وسیله نقلیه حادثه ساز را متوقف

درخشش کاراته‌کاهای گلستانی در جام مالزی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram