RahAhan01تورکمن نیوز- گنبد: عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی، از راه اندازی قطار مسافربری محلی گرگان - اینچه برون در استان گلستان با حضور معاون اول رییس جمهور طی هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، آنه محمد غراوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این قطار دارای چهار واگن با مجموع ظرفیت 336 نفر است که تا پایان روز جاری تحویل اداره کل راه آهن شمال شرق 2 (استان گلستان) می شود.

غراوی، ارزش ریالی این ریل باس را 150 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این قطار که دارای دو کشنده درطرفین می باشد و به اصطلاح به آن قطار دو کله نیز می گویند، در راستای درخواست استانداری گلستان به این استان اختصاص یافته است.

این عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی، اضافه کرد: این ریل باس براساس برنامه تدوینی ازسوی اداره کل راه آهن شمال شرق مستقر در گرگان بصورت روزانه (چند نوبت رفت و برگشت) درمسیر گرگان - اینچه برون تردد می کند و کرایه هر نفر 2 هزار و 500 تومان خواهد بود.

 

غراوی تصریح کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیش از این در تعطیلات نوروز امسال نیز یک رام قطار مجهز به امکانات رفاهی در مسیر تهران - گرگان اختصاص داده بود.

حدود دو هفته پیش مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 از راه اندازی قطار محلی درمسیر گرگان - اینچه برون و گرگان - ساری خبر داده بود.

محمدرضا قربانی به ایرنا گفته بود درخواست راه اندازی این قطار محلی با موافقت استاندار گلستان به مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی ارسال شده که پس از تایید کمیسیون عالی سوانح جهت تعیین سرعت این مسیرها، عملی خواهد شد.

وی، سرعت پیشنهادی قطار در این مسیرها را 120 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این قطار روزانه دو بار رفت و برگشت در مسیر گرگان - اینچه برون و یک بار نیز رفت و برگشت در مسیر گرگان - ساری خواهد داشت.

قربانی، زمان حرکت این قطار در سرویس اول از گرگان به اینچه برون را ساعت 6:30 صبح و زمان برگشت را ساعت 8:30 دقیقه صبح و زمان حرکت سرویس دوم این مسیر را ساعت 13 و زمان برگشت را ساعت 14:30 دقیقه اعلام کرده بود.

وی همچنین، زمان حرکت قطار از گرگان به ساری را ساعت 9:30 دقیقه و زمان برگشت را ساعت 12 ظهر اعلام کرده بود.

فاصله گرگان تا مرز اینچه برون 75 کیلومتر و فاصله گرگان تا ساری افزون بر یکصد کیلومتر است.

 

شهر مرزی اینچه برون از توابع شهرستان گنبدکاووس است، این شهر مرکز بخش داشلی برون بوده و همسایه کشور ترکمنستان است.

مرز پل استان گلستان و سه تالاب بین المللی آلماگل، آلاگل و آجی گل در حوزه شهر مرزی اینچه برون واقع است.

بازارچه مرزی اینچه برون درشمال استان گلستان و حوزه شهرستان گنبدکاوس بین دو کشور ایران و ترکمنستان فعال است.

استان مرزی گلستان با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استانهای مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

ایران 348 کیلومتر مرکز مشترک با ترکمنستان دارد که 90.4 کیلومتر آن مرز آبی است.

سال گذشته و با حضور دکتر روحانی و روسای جمهور دو کشور همسایه ترکمنستان و قزاقستان نیز خط ریلی و مرزی اینچه برون به منظور ترانزیت کالا بین کشورهای منطقه راه اندازی شد.

گفتنی است صبح امروز استاندار گلستان طی گفت و گو با ایرنا زمان حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور را در این استان روز سه شنبه هفته جاری اعلام کرد.

منبع: ایرنا

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

فرود اضطراری هواپیمای شرکت ایران ایر در گرگان

دانشگاه - فقــــط تـــهــــــــــران

دستگیری سارق آزاد شده، با 35 فقره سابقه جدید در گرگان

اعلام نرخ حمل کانتینر با قطار در دو مسیر

اجرای طرح تله کابین گرگان امسال

معاون عمرانی استاندار گلستان: در گلستان باید برای سرمایه گذا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram