farmandar 24aگنبدکاووس- ترکمن نیوز-  فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای بازسازی و تکمیل جاده ترانزیتی گنبدکاووس به اینچه‌برون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمنهای ایران،   عبدالقدیر کریمی در جلسه بررسی و گزارش پسماند و جاده نفت شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: جاده نفت, یک جاده ترانزیت و حساس است و تخلیه زباله و نخاله در مسیر این جاده, یک دغدغه و معضل مهم برای شهرستان شده و باید تدابیر لازم, هرچه سریعتر انجام شود.

وی افزود:  با توجه به اینکه, این جاده مسیر گنبدکاووس به مرز اینچه برون بیش از 24 کیلومتر کوتاه‌‎تر کرده و سرعت مسیر را افزایش و بعد مسافت را کاهش می‎دهد, باید مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات آن حل شود.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: متاسفانه در مسیر این جاده زباله‎ها و نخاله‎های روستاها و همچنین فاضلاب منازل تخلیه می‎شود, شرایط نابسامانی ایجاد کرده و سرمایه‎گذارانی که تمایل دارند در این مسیر, سرمایه‎گذاری کنند, با دیدن این منظره منصرف می‎شوند.

کریمی تصریح کرد: به نظر می‎رسد چند دامداری غیرمجاز برای انتقال دام‎های بیمار به میدان در این مسیر قرار دارند که در این جلسه, قرار شد, با نامه دادستانی, این دامداری‎ها تعطیل شوند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: میدان دام گنبدکاووس, سومین میدان دام بزرگ کشور بعد از تهران بزرگ و قم است و همه دام‎های ورودی و خروجی از این میدان دام پلاک می‎شوند و ما اجازه نخواهیم داد در این میدان دام, توسط سودجویان مشکلاتی ایجاد شود.

کریمی یادآور شد: 5 میلیارد تومان برای این مسیر در نظر گرفته شده که 4 میلیارد تومان به صورت دیون و یک میلیارد تومان, برای بازگشایی  و شن‎ریزی, 5 کیلومتر از مسیر جاده نفت است و همچنین 10 میلیارد تومان نیز برای بازگشایی مسیر این جاده از سمت گرگان هزینه خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: کارگروهی متشکل از دستگاه‎های مرتبط برای ساماندهی, پاکسازی و نظارت آن تشکیل تا وظایف هر دستگاه در این کارگروه مشخص شود و بعد از تعطیلات آخر ماه صفر فراخوان عمومی, با همکاری سازمان‎های مردم نهاد, دستگاه‎های اجرایی و مردم جهت پاکسازی این مسیر انجام خواهد شد.

کریمی درباره معضلات مسکن مهر پیر حاجی اظهار کرد: این پروژه حد فاصل شهر و روستا واقع شده و متاسفانه فعالیت‌های خدماتی آن را نه دهیاری و نه شهرداری قبول می‌کند که در این جلسه قرار شد با توجه به مستندات موجود, ابتدا به یک جمع‌بندی که مربوط به کدام ارگان است, برسیم و اگر به اجماع نرسیدیم, برای حفظ سلامت و آرامش مردم, حکم جدی شهرستانی را طی صورتجلسه اعلام کرده و هیئت مدیره‌ای توسط ساکنین این پروژه برای رفع مشکلات تعیین کنیم./تسنیم

مطالب مرتبط:

جلوگیری از خروج ۲۵۰ راس دام از مرز ایران به ترکمنستان/دستگیر

عباسی: گازرسانی به همه روستاهای شهرستان تا پایان سال 94

دستگیری دو سارق کیف قاپ و عامل اخاذی در فضای مجازی در گنبدکا

درمانگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس با ۲ میلیارد ریال اعتبار

خانواده‌های معظم شاهد گنبدکاووس تندیس شهدا را دریافت می‌کنند

طرح کمربند سبز، هرشهروند یک نهال در کلاله به اجرا درآمد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram