H 5Azar Gorganتورکمن نیوز- اخبار گرگان: قیام روز ۵ آذر سال ۱۳۵۷ مردم شهر گرگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و از سال آینده در تقویم ملی کشور درج می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، بنا به مصوبه روز دوم شهریور سال ۹۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، قیام روز ۵ آذر سال ۵۷ گرگان در تاریخ ایران به ثبت رسید و از سال آینده در تقویم رسمی کشور درج می شود.

غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار انقلاب اسلامی در این رابطه گفت: مردم گرگان انتظار دارند که با دستور وزرای علوم و آموزش و پرورش، این رویداد بزرگ تاریخی گرگان که در ردیف مناسبتهای مهم تاریخ انقلاب اسلامی است در کتابهای تاریخ مدارس و دانشگاهها درج شود تا نسل جدید با آن آشنا شوند.

خارکوهی افزود: ثبت اینگونه وقایع در تقویم ملی و رسمی کشور موجب آگاهی قشر جوان نسبت به حماسه ها و فداکاریهای پدرانشان در تاریخ این مرزو بوم می شود و توجه بیش از پیش آنها را نسبت به سرنوشت کشور و انقلابشان به دنبال دارد.

این تاریخ نگار انقلاب اسلامی که تلاش های زیادی برای به ثمر رسیدن این امر انجام داده است، در کتابی ۴۰۰ صفحه ای بنام «حماسه ۵ آذر سال ۵۷ گرگان» که با استناد به خاطرات شاهدان عینی و اسناد تاریخی و محرمانه نوشته شده است به شرح وقایع این روز پرداخته است.

لازم به ذکر است  قیام مردم گرگان در ۵ آذر سال ۱۳۵۷ به دلیل اطاعت از حضرت امام خمینی (ره) و اعلام عزای عمومی به دلیل اهانت مأموران رژیم طاغوت به حرم امام رضا (ع) رخ داد که در این واقعه گرگان ۱۴ شهید و بیش از ۱۵۰ نفر جانباز را تقدیم انقلاب نموده است./مهر

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

رنگ آمیزی سطل‌های زباله‌ در شهرستان آق‌قلا

مشت بر سندان/ تا کی باید در سواحل شمال تلفات بدهیم؟!

توزیع میوه شب عید در ۹۵ مرکز در استان گلستان

بازدید اعضای شورا و شهردار از بیمارستان‌های گنبد بمناسبت روز

نجات ۴۰ غریق در دریای مازندران

آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ امروز و فردا برگزار می‌شود/رقابت ۵۰۰

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram