Ashayer Gonbad 9تورکمن نیوز - اخبار گلستان: فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک استان گلستان گفت: زمانی در مرزهای یک کشور امنیت پایدار و آرامش حاکم خواهد بود که مردم منطقه با مسوولان آن همدل و همزبان باشند و دوشادوش هم و با همکاری یکدیگر، امنیت مرزها را حفظ نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، روابط عمومی هنگ مرزی اترک، سرهنگ علی احمدزاده در نشست هم اندیشی با عشایر مستقر در استان گلستان در روستای نارلی آجی سو از توابع شهرستان مرزی مراوه تپه افزود: در این خطه مرزبانان با تعامل مرزنشینان و عشایر کوچ رو منطقه مراقبت لازم را از سرحدات ایران اسلامی دارند و خود را در قبال حفاظت از کیان نظام حاکم یار و مددکار آنان می دانند.
وی افزود: وجود این فضای امن و آرامش موجود، مدیون همکاری ها و تعاملات پیوسته و مشترک بین ملت و دولت در سال همزبانی و همدلی است.
سرهنگ احمدزاده با اشاره نزدیکی مرزهای ترکمنستان در مناطق عشایرنشین استان گلستان و خروج موردی غیرمجاز دام های عشایر برای تعلیف از مرزها در گذشته، گفت: امسال از زمان ورود عشایر به منطقه تاکنون، خروج غیرمجاز احشام را نداشته ایم و این نشان از عینیت یافتن همکاری ها و تعاملات بین مردم و مرزبانان است.
وی تصریح کرد: عشایر تا این لحظه همکاری و همدلی لازم را با مرزبانان این منطقه داشته اند و تا به امروز هیچ گزارشی مبنی بر رویدادهای امنیتی مرزی نداشته ایم و تلاشمان را در جهت تولید امنیت پایدار منطقه ای در حد توان و آمادگی عملیاتی افزایش خواهیم داد.
در این نشست مدیرکل امور عشایری استان گلستان نیز گفت: امنیت یکی از نعمت های بزرگی است که به انسان ها عطا شده و در خیلی از کشورهای همسایه ایران وجود ندارد.
رضا علیپوری با تقدیر از اقدامات و عملکرد مثبت و سازنده مرزبانان در راستای حفظ امنیت مرزهای کشور، بر رعایت حریم و محدوده های مرزی تعیین شده برای تعیلف احشام تاکید کرد و گفت: در صورت عدم رعایت این موضوع، پروانه چرای افراد متخلف باطل و از ورود مجدد آنها به این نواحی جلوگیری خواهد شد.
در این نشست هم اندیشی دوستانه که روز گذشته برگزار شد، بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر عشایر با مرزبانان و تلاش برای حفظ حدود و ثغور مرزها تاکید شد./ایرنا

 

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

روزنامه همشهری مقام اول نظم و امنیت عمومی را کسب کرد

تامین مرکبات و صیفی‌جات از استان گلستان برای قزاقستان اهمیت

برخورداری از خدمات پزشکی رایگان به گردشگران منطقه مرزی گنبدک

برگزاری راهپیمایی روز قدس در شهر و سه نقطه بخش مرزی گنبدکاو

امنیت در مرزهای کشور زمینه عملی کردن اقتصاد مقاومتی را فراهم

«از دست من هیچ كاری برنمی‌آید اما این پروژه دیوانه‌ام كرده ا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram