atashneshan 01اخبار اجتماعي- توركمن‌نيوز: ملکی تعدد تماس‌های تکراری با سازمان آتش نشانی را یکی از علل افزایش تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ در یک روز دانست و تصریح کرد: در برخی از حوادث شاهد هستیم که تعداد زیادی از شهروندان با آتش نشانی تماس می‌گیرند و این نشان دهنده مسئولیت پذیری شهروندان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، سید جلال ملکی گفت: روزانه ۴ تا ۵ هزار تماس با سازمان آتش نشانی گرفته می‌شود که از این تعداد، ۲۵۰ تا ۳۰۰ تماس منجر به حضور آتش نشان‌ها در عملیات‌ها می‌شود.

وی افزود: زمانی مزاحمت‌های ایجاد شده برای آتش نشانی بسیار زیاد بود، اما خوشبختانه اکنون شاهد هستیم که با اقدامات فرهنگی صورت گرفته، تعداد تماس هایی که مزاحمت محسوب می‌شود کاهش یافته است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به تماس هایی که شهروندان به اشتباه با سامانه ۱۲۵ برقرار می‌کنند اظهارکرد: در برخی از مواقع شاهد هستیم که افراد به جای برقراری تماس با سایر سامانه‌های سه رقمی از جمله ۱۱۵ و یا ۱۱۰ با آتش نشانی تماس گرفته و این درحالی است که آن‌ها قصد مزاحمت ندارند.

ملکی تعدد تماس‌های تکراری با سازمان آتش نشانی را یکی از علل افزایش تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ در یک روز دانست و تصریح کرد: در برخی از حوادث شاهد هستیم که تعداد زیادی از شهروندان با آتش نشانی تماس می‌گیرند و این نشان دهنده مسئولیت پذیری شهروندان است.

وی ادامه داد: برای مثال زمانی که یک تصادف شدید در اتوبان‌ها رخ می‌دهد، تعداد قابل توجهی از رانندگانی که از این مسیر عبور می‌کنند با سازمان آتش نشانی تماس برقرار کرده و درخواست کمک می‌کنند، اما در واقع تمام این تماس‌ها منجر به یک عملیات از سوی آتش نشان‌ها می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ برای دریافت مشورت از آتش نشان‌ها گفت: در بسیاری از مواقع دیده شده که افراد نیازمند دریافت مشورت برای نصب آبگرمکن، بخاری و ... هستند و برای یافتن پاسخ سوالات خود با آتش نشانی تماس می‌گیرند.

ملکی با بیان اینکه " سازمان آتش نشانی به هیچ وجه اقدام به فروش کپسول خاموش کننده نمی‌کند" خاطرنشان کرد: برخی از شهروندان به دلیل بی اطلاعی از اینکه فروش کپسول‌های آتش نشانی بر عهده بخش خصوصی است، برای خرید و یا شارژ کپسول آتش نشانی خود با سامانه ۱۲۵ تماس می‌گیرند.

وی از ثبت اطلاعات افراد زمان تماس با آتش نشانی خبرداد و بیان کرد: زمانی که یک فرد از تلفن ثابت با سامانه ۱۲۵ تماس می‌گیرد، آدرس محل در سامانه سازمان ثبت می‌شود و همین موضوع تاکنون منجر به نجات تعدادی از شهروندان شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اظهارکرد: طی یک مورد تماس با سازمان آتش نشانی، فردی اعلام کرد که قصد خودکشی دارد و پس از آن تلفن را قطع کرد. آتش نشان‌ها برای پی بردن به صحت این تماس و با استفاده از آدرس ثبت شده، در محل حضور پیدا کردند و این حضور نیز منجر به نجات جان این فرد شد.

ملکی با تاکید بر اینکه مزاحمت‌های مکرر برای آتش نشانی از طریق مراجع حقوقی پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: افرادی که به طور مکرر اقدام به تماس‌های مزاحمت آمیز می‌کنند، شناسایی و از طریق مراجع قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود.

منبع: ميزان

مطالب مرتبط:

افزایش بیش از ۶۰ درصدی آب سدهای گلستان

کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در گلستان

فضای فیزیکی دادسرای گنبد افزایش می‌یابد

افتتاح و کلنگ زنی ۱۲۵ پروژه با اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومان در ش

افزایش ۱۰ درصدی شهریه ورودی‌های ۹۶ دانشگاه آزاد

افزایش تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در گلستان/ توسعه

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram