Jorjan 13 Khاخبار میراث فرهنگی و گردشگری-تورکمن‌نیوز- سرپرست پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی جرجان با اشاره به اینکه محله «اسلام‌آباد» در محدوده شهر تاریخی جرجان است، گفت: توسعه ساخت و ساز در این محدوده موجب افزایش پدیده قاچاق آثار استانی می‌شود.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  حمید عمرانی صبح امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس در فرمانداری این شهرستان با اشاره به طرح مباحثی برای توسعه محله اسلام‌آباد در طرح محرومیت‌زدایی شهید شوشتری، اظهار کرد: همه ما از پیشرفت مناطق آسیب‌پذیر و محروم حمایت می‌کنیم و معتقدیم باید با تمام تلاش برای محرومان خدمت کرد اما این خدمت نباید خارج از قواعد قانونی و مغایر با برخی منافع ملی باشد.

وی با بیان اینکه حفظ ارزش‌های تاریخی و باستانی شهر تاریخی جرجان دغدغه همه مسوولان ارشد استانی است، افزود: در این محدوده هنوز بخش اعظمی از کاووش‌ها و مطالعات زیربنایی باقی مانده است و متاسفانه پنج روستا و نقطه جمعیتی در محدوده این شهر تاریخی واقع شده‌اند.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی جرجان با تاکید بر لزوم همکاری میراث فرهنگی با سایر ادارات، اضافه کرد: این همکاری‌ها قطعا صورت می‌گیرد اما نباید انتظار داشت هر تغییر کاربری که هر اداره‌ای پیشنهاد کرده حتما محقق شود.

عمرانی با اشاره به اینکه از نظر فنی ما باید محله «اسلام‌آباد» را فریز کنیم، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا از توسعه ساخت و ساز در محدوده شهر تاریخی و جهانی جرجان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ما نماینده دولت هستیم و به عنوان امین مردم باید قوانین را به طور کامل اجرا کنیم، تصریح کرد: شهر جرجان متعلق به همه ایرانیان و جهانیان است و نمی‌توانیم با ساخت و ساز بیشتر در این محدوده موافقت کنیم زیرا علاوه بر آثار تخریبی در این محدوده موجب افزایش پدیده قاچاق آثار باستانی نیز خواهد شد.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی جرجان از وجود آثاری از دوره ساسانیان تا صفویان در این شهر تاریخی خبر داد و گفت: برای هرگونه تغییر کاربری و اختصاص زمینی برای ساخت و توسعه باید مراحلی طی شود که پس از موافقت برای واگذاری باید ابتدا بررسی و کاوش نیز در آن محدوده شکل بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط:

راه‌اندازی قطار محلی گرگان - اینچه برون و گرگان - ساری

راه‌اندازی نخستین شرکت شهرک‌های کشاورزی در گلستان

کشف 900 لیتر مشروبات الکلی در گرگان

تجاوز به حریم جاده محور روستاهای هوتدن و کرند در شهرستان گنب

برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی کلاله و مراوه‌تپه +

برنامه‌ریزی برای پاکسازی 10منطقه آلوده به موادمخدر در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram