Tabiiat Mosaferتورکمن نیوز- میراث فرهنگی و گردشگری: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: از ۲۷ اسفند تا پایان روز ۱۳ فروردین امسال حدود ۵۲۵ هزار نفر در استان گلستان اقامت کرده‌اند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن نیوز، ابراهیم کریمی با اشاره به تعطیلات نوروزی اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول سال 94، در تعطیلات نوروز امسال حدود 525 هزار مسافر و گردشگر وارد استان شده و در این استان اقامت کردند.

وی افزود: این تعداد مسافر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان‌ها، خانه‌های مسافر، کمپ‌های موقت، تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش، میهمان سراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی و تخته های چادر در مناطق مختلف استان اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: این میزان اقامت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 72 درصد رشد را نشان می‌دهد.

کریمی افزود: در این مدت 2 میلیون و 500 هزار گردشگر نیز از مناطق دیدنی و گردشگری استان گلستان بازدید کردند که نسبت به سال گذشته رشد 17 درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد در صورت مساعد بودن شرایط جوی در روزهای ابتدایی و انتهای نوروز امسال این میزان افزایش بیشتری می‌یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به برنامه‌های استان برای افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در گلستان گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری و معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان از برنامه‌های میراث فرهنگی در سال جدید است.

کریمی افزود: ساخت مراکز اقامتی را نیز در سال جدید پیگیری خواهیم کرد و در سال 95 بین 30 تا 40 درصد به ظرفیت‌های اقامتی استان افزوده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

قدردانی از فعالان صنعت چاپ استان گلستان

جنگل گلستان باز هم در آتش می‌سوزد

هشت پژوهشگاه استاندارد امسال در کشور افتتاح می‌شود

نخستین جشنواره اقوام و بازی‌های بومی در گلستان برگزاری می‌ش

131 مددجوی جرائم غیرعمد گلستان آزاد شدند/افزایش محکومان اقتص

عظیم جزیده در اردوی تمرین تیم والیبال با حضور خوان سیچلو مرب

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram