Bimeh Keshavarziاخبار اقتصادی- تورکمن‌‌نیوز: معاون استاندار گلستان با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در بخش‌های مختلف، گفت: با توجه به کشاورزی بودن استان، باید بیمه محصولات کشاورزی در استان گلستان تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محمود ربیعی در پنجمین کارگروه امور اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: نرخ سود بانک‎ها با تایید بانک مرکزی به 18 درصد کاهش پیدا کرده تا انباشت پول را در بانک‎ها نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه زمانی که پول وارد بازار کار شود و تولید شکل می‎گیرد، تصریح کرد: سیاست‎های مالی و پولی اهرم کنترلی است که دولت‎ها به زمان مقتصی از آن استفاده می‎کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان ادامه داد: زمانی که در جامعه با تورم رو به رو می‎شویم و نقدینگی در جامعه زیاد می‎شود، دولت سیستم انقباظ مالی را دنبال می‎کنند.

ربیعی یادآور شد: در زمانی که رکود حاکم و رونق محدود می‎شود دولت سیاست‎هایش را به صورت انبصاطی دنبال می‎کند، سعی می‎کند که با ارائه تسهیلات و سیاست‎گذاری مانع ازانباشته شدن پول در بانک‎ها و موسسات شود.

هرگونه سود بانکی بیش از 18 درصد ممنوع است

وی با بیان اینکه نرخ سود بانک‎ها با تائید بانک مرکزی به 18 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: براساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی دریافت سود بانکی بیش از این مبلغ خلاف قانون است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان یادآور شد: دولت تلاش کرد که این میزان سود را  به 16 درصد هم برسد و در هیئت دولت مطرح شد و اگر امکان این باشد که به این میزان برسد، تصمیم می‎گیرند و ابلاغ می‎کند اما به علت اینکه بازار را دچار التهاب نکند، ابلاغی نداشته است.

ربعیی با بیان اینکه بانک‎ها در نحوه برخورد با پرداخت تسهیلات روش‎هایی استفاده کردند که مناسب نبود، یادآور شد: برخی بانک‎ها در پرداخت تسهیلات 15 تا 20 درصد تهسیلات ارائه شده را نگه می‎داشتند و به متقاضی پرداخت نمی‎کردند و یا در فرمول‌شان به‌گونه‎ای عمل می‎کردند که بیش از 18 درصد سود می‎رسید.

وی با بیان اینکه 90 درصد از فعالیت‎های استان گلستان مرتبط با بخش کشاورزی و زیرمجموعه آن است، یادآور شد: ما دوست داریم استان ما گردشگری، اقتصادی و کشاورزی باشد و اگر مزیت و طرح آمایش را مطرح می‎کنیم باید به سمت استفاده از اقتصاد و مزیت آن بخش‎هایی که می‎توانیم استفاده کنیم پیش برویم.

هر ساله با سونامی در بخش کشاورزی روبه‌رو هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه هر ساله با سونامی‎ در بخش کشاورزی رو به رو هستیم و باید راهکاری ایجاد کنیم که کشاورزان ما زیان نبینند، گفت: هشت محصول کشاورزی ما در کشور رتبه نخست تا سوم را دارد و باید تلاش کنیم وضع را تثبیت کنیم و تلاش کنیم وضعیت تولید هر یک از محصولات را افزایش دهیم.

ربیعی ادامه داد: سال 93 گرمازدگی داشتیم و امسال در سال 95 تمام مرکبات ما سوخت و زیتون ما نیز خسارت دید و نیاز است که بیمه محصولات کشاورزی را تقویت کنیم./تسنیم

مطالب مرتبط:

مرزبانان ایران در درگیری با اشرار ضد انقلاب 4 شهید دادند+اسا

شرکت افزون بر8 هزار گلستانی در آزمون کتبی حافظان قرآن کریم

واژگونی خودرو سواری و مصدومیت شش سرنشین آن در جاده مرزی گنبد

۷ هزار همیار طبیعت در استان گلستان فعال می‌شوند

توزیع 850 تن سیب و پرتقال تا ششم فروردین در استان / توزیع اق

ادامه استراحت پزشکی فرهاد قائمی در پایتخت والیبال ایران+عکس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram