تورکمن نیوز / فرهنگی: وزیر ارشاد در زمینه شاعر ترکمن گفت: مختومقلی فراغی شخصیت برجسته و عمیقی است که کتاب آن ترجمه فارسی شده است و تلاش می شود در این منطقه بیشتر توزیع شود.b_300_300_16777215_00_images_Magalat_Magtymguly_maghtomgholi1.jpg

جنتی اظهار کرد: این شاعر یکی از افتخارات سرزمین ماست و یکی از نقاط مشترک ما با ترکمنستان محسوب می شود و در تلاشیم کتاب ترکمنی آن را نیز چاپ گسترده کرده و در ترکمنستان و سایر کشورهای ترکمن نشین نشر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اولویت ما در پروزه های عمرانی اتمام پروژه هایی است که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امکانات فرهنگی ما در نقاط محروم بیشتر توجه شود تا عدالت فرهنگی برقرار شود.

وی تصریح کرد: باید قبول کنیم که امکانات دولت محدود است و هنوز در شرایط تحریم هستیم و طی مذاکرات یک سال گذشته با قدرت های بزرگ جهانی هنوز به نتیجه نرسیدیم.

وزیر ارشاد گفت: پول های ما بلوکه است و باید از خدا بخواهیم کشوری که دارد از ارزش های خود و سرزمین خود دفاع می کند را گشایش حاصل کند، ما هم از این امکانات محدود مصرف بهینه کنیم تا به جایگاه واقعی برسیم.

منبع: گلشن مهر

مطالب مرتبط:

بازدید رئیس شورا و شهردار گنبد از احداث میدان مختومقلی فراغی

رهسپار شدن 1800 گلستانی به سرزمین وحی

آئین نکوداشت مختومقلی فراغی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام

برگزاری مراسم بزرگداشت مخدومقلی فراغی چهارشنبه ششم اردیبهشت

بهره برداری از 2266 واحد مسکن مهر در آق‌قلا با حضور وزیر کشو

ترجمه منظوم قسمتی از اشعار مختومقلی فراغی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram