Haj Mena002تورکمن نیوز- اخبار حج و زیارت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ادامه رایزنی‌ها در عربستان سعودی و وعده‌های وزیر بهداشت این کشور برای همکاری در تسریع انتقال اجساد جان‌باختگان ایرانی به کشور، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به جلسه دیروز ولیعهد عربستان که در جده و با حضور جمعی از مقامات ارشد، وزیران و مسوولان امنیتی این کشور به مدت سه ساعت به منظور بررسی فاجعه منا برگزار شد، گفت: در ادامه این جسله دیداری با همتای سعودی خود داشتم که دو ساعت طول کشید. وزیر بهداشت عربستان در این دیدار پیام تسلیت پادشاه، هیات وزیران و مردم این کشور را تقدیم مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور، دولت و مردم ایران کرد و گفت که قلب آن‌ها نیز از این فاجعه مالامال اندوه است.

او درباره رایزنی‌ها و تعاملات صورت گرفته در دیدار با وزیر بهداشت عربستان، اظهار کرد: قرار شد زائران ایرانی جان باخته‌ای که هویت‌شان مشخص شده به جده و از آنجا به ایران منتقل شوند. درباره مفقودین ایرانی نیز قرار شد پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

هاشمی ادامه داد: براساس این تعاملات مقرر شد ادامه شناسایی اجسادی که هویت‌شان مشخص نشده، اما چهره و مشخصات نزدیک به ایرانی‌ها را دارند، در داخل کشور صورت گیرد.

وی افزود: دیشب از سردخانه‌هایی که پیکر جان‌باختگان در آنها نگه‌داری می‌شد بازدید داشتیم و توضیحاتی برای شناسایی اجساد دادیم و مقامات عربستان در خصوص اعزام آنها به ایران اطمینان دادند و گفتند که تاکنون هیچ جسدی تقدیم هیچ کشوری نشده و اطمینان کامل دادند که هیچ ایرانی تاکنون در مکه دفن نشده و نخواهد شد.

به گفته هاشمی، انتقال اجساد زائران به ایران توسط هیأتی متشکل از چند نماینده از وزارت حج، معاون ارشد و قائم مقام وزیر حج، تعدادی از مسوولان وزارت بهداشت و پزشکی قانونی عربستان به همراه هیات تشکیل شده در سازمان حج و مرکز پزشکی حج و زیارت ایران به سرعت انجام شود.

وزیر بهداشت همچنین گفت: قرار است بیانیه‌ای از طرف وزارت بهداشت عربستان به منظور تشریح تفاهم‌ها و ارتقا همکاری‌های دو کشور ابلاغ شود تا نسبت به پیگیری این تفاهم‌ها اطمینان حاصل شود./ایسنا

مطالب مرتبط:

ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی در استان گلستان

هیأتهای بازرسی انتخابات از آغاز ثبت نام داوطلبان در فرماندار

نوروز سلامتی و روحیه بالا+تصاویر

کشف 70هزار قلم داروی غیر مجاز در آق‌قلا

روز جهانی زبان مادری و مسئولیت تاریخی کنشگران فارس

بهره‌برداری نخستین مدرسه هلال کشور در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram