اخبار تركمنستان- توركمن‌نيوز: «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان امروز 29 ژوئن، 60 ساله شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان ديروز 29 ژوئن، 60 ساله شد.

رسانه‌های ملی ترکمنستان نیز امروز با انتشار گزارش و مقالات مختلف به عملکرد موفقیت آمیز 10 ساله رئیس جمهور این کشور پرداختند.

تاکنون رؤسای جمهور روسیه، چین، بلاروس، آذربایجان، تاجیکستان، امارات متحده عربی، کره، صربستان، مولداوی، نخست وزیر روسیه، رئیس شورای فدراسیون مجلس فدرال روسیه، ولیعهد «ابوظبی»، معاون فرمانده نیروهای مسلح امارات متحده عربی و حاکم «دبی» با ارسال پیام‌های جداگانه تولد رئیس جمهور ترکمنستان تبریک گفتند.

berdi mohamad of 01

قربانقلی بردی‌محمداف کیست؟

قربانقلی بردی‌محمداف در 29 ژوئن سال 1957 در روستای «باباعرب» ناحیه «گوک‌‏تپه» در 45 کیلومتری حومه «عشق‌آباد» پایتخت کشور ترکمنستان به دنیا آمد.

بردی‌محمداف در سال 1979 از دانشکده دندانپزشکی انیستیوی پزشکی ترکمنستان با مدرک فوق لیسانس در رشته دندانپزشکی فارغ‌التحصیل شده و سپس دکترای خود را در تخصص بهداشت اجتماعی دریافت نمود.

مسئولیت‌ها

1990–1995 : استادیار دندانپزشکی، دانشیار، رئیس دانشکده دندانپزشکی انستیتوی پزشکی ترکمنستان.
1995–1997 : مدیر مرکز دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و صنایع پزشکی ترکمنستان.
از سال 1997 : وزیر بهداشت، درمان و صنایع پزشکی ترکمنستان.
از سال 2001 : معاون رئیس کابینه وزیران ترکمنستان.

ریاست جمهوری

پس از مرگ «صفرمراد نیازوف» رئیس جمهور فقید ترکمنستان در 26 دسامبر سال 2006 قربانفلی بردی‌محمداف در مجلس شورای ملی با حمایت اکثریت نمایندگان نامزدی خود را برای تصدی ریاست جمهوری اعلام و در 11 فوریه سال 2007 با بدست آوردن 89٫23 درصد آراء به عنوان دومین رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

berdi mohamad of 03

بردی‌محمداف برای دومین بار نیز در انتخابات فوریه سال 2012 میلادی نامزد شد و با کسب اکثر آرا برای دومین بار به کرسی ریاست جمهور ترکمنستان نشست.

قربانقلی بردی‌محمداف برای سومین بار نیز در انتخابات ریاست جمهوری در کنار 8 نامزد دیگر در انتخابات 12 فوریه سال 2017 با کسب 97.69 درصد کل آراء برای 7 سال آینده رئیس جمهور ترکمنستان نشست.

قربانقلی بردی‌محمداف برای سومین بار نیز در انتخابات ریاست جمهوری در کنار 8 نامزد دیگر در انتخابات 12 فوریه سال 2017 با کسب 97.69 درصد کل آراء برای 7 سال آینده رئیس جمهور ترکمنستان شد

berdi mohamad of 06

سومین پیروزی بردی‌محمداف در حالی است که مجلس ترکمنستان در اواخر سال گذشته میلادی اصلاحیه قانون اساسی جدید را تصویب کرد که بر اساس آن محدودیت سن نامزد‌های رئیس جمهوری لغو و طول دوره ریاست جمهوری نیز از 5 به 7 سال افزایش یافته‌ است.

berdi mohamad of 04

قربانقلی بردی‌محمداف رئیس جمهور فعلی ترکمنستان فرمانده کل قوا و ژنرال ارتش می‌باشد.

berdi mohamad of 05

بردی‌محمداف متاهل است و دارای یک پسر و 2 دختر می‌باشد.

«سردار بردی‌محمداف» تنها پسر قربانقلی بردی‌محمداف که کارمند وزارت خارجه و نماینده مجلس است و چندی پیش به سمت رئیس کمیته قانون‌گذاری، مقررات و موازین پارلمان ترکمنستان انتخاب شد.

berdi mohamad of 02

ورزش به خصوص پیاده‌روی، کوه‌نوردی، اتومبیل رانی، اسب سواری، دوچرخه سواری، موتورسیکلت سواری و دومیدانی از مهمترین ورزش‌های مورد علاقه قربانقلی بردی‌محمداف می‌باشد.

نوشتن کتاب از دیگر سرگرمی‌های رئیس جمهور فعلی ترکمنستان می‌باشد که هر سال حداقل 2 الی 3 کتاب جدید وی با موضوعات تاریخی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، آداب و رسوم ملی و اسب اصیل ترکمن منتشر می‌شود.

منبع: فارس

 

مطالب مرتبط:

معاون رئیس جمهور برای شرکت در نشست زنان فرهیخته استان به گلس

رئیس نوسازی مدارس: طرح‌های مسکن مهر 25 هزار کلاس درس کمبود د

رئيس جمهور سابق ترکیه؛ ترکیه کشوری نیست که در آن کودتا به پی

رئیس فدراسیون ووشو؛ با استعفایم مخالفت کردند

تاکید رئیس هیات سوارکاری بندرترکمن برتوسعه باشگاه‌ها و برگزا

رئیس کل دادگستری گلستان: در قانون برای آتش زدن بقایای گیاهی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram