berdi M01تورکمن نیوز - اخبار ترکمنستان: «قربانقلی بردی محمدف» رییس جمهوری ترکمنستان، برنامه گردآوری، پژوهش و حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس برای سال های 2015 تا 2020 را امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز به نقل از تارنمای ترکمنستان، چندین وزارتخانه، سازمان و بنیاد داخلی قرار است این برنامه جامع را اجرا کنند.

این برنامه هماهنگ با قانون حفاظت از میراث فرهنگی است و هدف از آن، کشف و گسترش میراث معنوی ترکمن ها و همکاری با سازمان علمی ؛ فرهنگی و اموزشی ملل متحد (یونسکو) در این زمینه بیان شده است.

براساس تعریف یونسکو، یادگارهایی مانند آثار هنری و بناهای تاریخی، میراث ملموس هستند و میراث‌هایی چون موسیقی، رقص، نمایشنامه، مهارت‌ها، خوراک‌ها و جشنواره‌ها میراث‌های ناملموس شمرده می‌شوند.

ایران و ترکمنستان در بخش های فراوانی دارای میراث ملموس و ناملموس مشترک هستند. از جمله می توان به نوروز، تپه باستانی نسا و تمدن آریاییان و نیز شهرهای تاریخی ایران مانند مرو که اکنون در ترکمنستان واقع است، اشاره کرد. همچنین گروه بزرگی از ترکمن های ایرانی در شمال شرقی کشور زندگی می کنند.

مطالب مرتبط:

افتتاح ۴ پروژه ورزشی گلستان در هفته دولت

مسابقات تیمی زورخانه‌ای کشور در گلستان برگزار شد

مدیران مدارس در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن نقش مهم و کلیدی

رشد ۱۲۰ درصدی موزه‌های خصوصی در کشور

فردا آغاز سرشماری اتباع خارجی در گلستان

همایش تاسیس موسسه خیریه ایل‌یار تورکمن صحرا در سالن ارشاد گن

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram