IMG 1524اخبار فرهنگی - ترکمن‌نیوز- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از کمبود 52 هزار کلاس درس در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 25 هزار کلاس در طرح های مسکن مهر لازم بوده که هنگام ساخت به آن توجه نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  محمدتقی نظرپور روز دوشنبه در حاشیه مراسم تکریم و بزرگداشت مقام معلم درشهرستان گنبدکاووس و درجمع خبرنگاران، اظهار داشت: با ساخت کلاس های درس مورد نیاز، فضاهای آموزشی کشور به سطح مطلوب می رسد.
وی گفت: با اهتمام دولت، مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، حدود هفت هزار کلاس در طرح‌های مسکن مهر تا اول مهر امسال به بهره برداری می رسد.
نظرپور اضافه کرد: علاوه بر کمبود کلاس های آموزشی، در شرایط کنونی 2700 کلاس درس غیرمقاوم در سراسر کشور داریم که تبدیل این تعداد به کلاس درس ایمن و مناسب، به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی تصریح کرد: با مساعدت دولت و کمک های نیکوکاران در نظر داریم، کلاس های غیر مقاوم را طی دو سال آینده تبدیل به کلاس های مناسب نماییم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین بااشاره به کمک های خیرین در امر مدرسه سازی گفت: از ابتدای فعالیت این تشکل درسال 82 تا 95 در مجموع 108 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه ساز در کشور ساخته شده است.
نظرپور گفت: از مجموع کلاس های ساخته شده توسط خیرین 25 هزار کلاس درس در دولت یازدهم یعنی فاصله زمانی سال 92 تا 95 بوده است.
وی بااشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز، افزود: دراین جشنواره نیکوکاران کشور مبلغ 70 هزار میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی تعهد کردند که تاکنون 30 هزار میلیارد ریال آن معادل 40 درصد تحقق یافته است.
در این مراسم که مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان، فرماندار ویژه، امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش و جمع زیادی از معلمان مدارس گنبدکاووس حضور داشتند، از 46 معلم نمونه این شهرستان با اهدای هدایایی تجلیل شد.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان 66 هزار دانش آموز و 3500 فرهنگی شاغل دارد./ایرنا

لینک‌های مرتبط با این خبر:

مطالب مرتبط:

علف‌های هرز عملکرد مزارع گندم را تا 25 درصد کاهش می‌دهد

بیش از ۵ میلیون و ۴۸۸ هزار تردد در محورهای گلستان انجام شد

۲ هزار تعاونی در شهرستان گنبد فعالیت دارد

کلاله سالانه میزبان 10 هزار کلنی زنبور عسل است

جریمه 300 هزار ریالی برای خودروهای فاقد تجهیزات زمستانی

رئیس جمهور ترکمنستان پیروزی کریم‌اف را در انتخابات تبریک گفت

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram