tolid gandom 01اخبار اقتصادي- توركمن‌نيوز: رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس با اشاره به برداشت 99،5 درصد مزارع گندم این شهرستان، اظهار داشت: تاکنون مقدار 271 هزارو 320 تن محصول تولید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، رحمت الله غیادی گفت: امسال سطح برداشت گندم در گنبدکاووس 113 هزار هکتار با پیش بینی تولید حدود 260 تا 280 هزار تن بود که در حال محقق شدن است.
وی افزود: از مجموع گندم تولید شده در گنبدکاووس که درمقایسه با پارسال، به دلیل بارش نامناسب و خشکسالی در زمان کشت محصول حدود 80 هزار تن کمتر می باشد، مقدار 211 هزار تن تحویل مراکز خرید شده است.
غیادی از پایان فصل برداشت دو محصول 'دانه روغنی کلزا و جو ' نیز در گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: امسال از سطح قابل برداشت 19 هزارو 100 هکتار جو، مقدار 21 هزار تن محصول و از سطح 3405 هکتار دانه روغنی کلزا مقدار 6 هزارو 810 تن محصول برداشت شد.
وی تصریح کرد: تاکنون 60 درصد بهای محصول جو و 100 درصد بهای محصول دانه روغنی کلزا به کشاورزان پرداخت شده اما هنوز بهای محصول گندم به کشاورزان پرداخت نشده است.
 امسال قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم گندم 13 هزار ریال، هر کیلوگرم جو، 10 هزار و 300 ریال از طریق بورس و هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا 27 هزار و 830 ریال تعیین شده است.
غلامعلی نورا، معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس نیز در خصوص پرداخت بهای محصول گندم تحویلی کشاورزان به گفت: پیگیری های لازم دراین خصوص ازسوی کمیته برداشت محصول استان گلستان انجام شده و از هفته آینده پرداخت ها آغاز می شود.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان با داشتن حدود 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی از شهرستان های برتر استان و کشور در تولیدات کشاورزی بویژه گندم است.
این شهرستان درسال زراعی 95 - 94 با تولید افزون بر 350 هزار تن گندم رتبه اول استان و کشور را در تولید این محصول استراتژیک کسب کرد.

منبع: ايرنا

مطالب مرتبط:

برپایی چادرهای گاو بانگی در مناطق جنگلی گلستان

کسب رتبه نخست کارمند بانک ملت استان گلستان در آزمون علمی کار

آغاز عملیات یک حلقه چاه آب شرب توسط خیر در روستای هوتن

چهار تن زغال در گالیکش کشف و ضبط شد

برگزاری مسابقات لیگ برتر منطقه‌ای هاکی بانوان کشور در گرگان

تجمع مارها در پارك خبرنگار مهاباد به علت بالا آمدن آب

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram