arim fanniherfeii01.jpg

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:
یک دلار هزینه در بخش فنی حرفه‌ای معادل 15 دلار ارزش افزوده است

تورکمن نیوز: رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: یک دلار هزینه در بخش فنی حرفه‌ای معادل 15 دلار ارزش افزوده است.


 کورش پرند امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران گلستان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت، امکانات و تجهیزات سازمان فنی و حرفه‌ای هرچه میزان سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر شود نتایج آن اثربخش‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای در حال حاضر با بیش از یکصد وزارتخانه، سازمان دولتی و خصوصی، ثمن، تعاونی و ... تفاهم نامه منعقد کرده است که اولویت آموزش‌ها بر اساس تقاضا محوری و عرضه محوری است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص وضعیت این سازمان در سطح جهانی گفت: اردوی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مسابقات جهانی مهارت کار خود را از شنبه هفته گذشته آغاز کرده است، 102 نفر در اردوی تیم ملی قرار دارند که 6 نفر آنها گلستانی هستند.

پرند بیان داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای در سال 2013 در لایکزیک آلمان 11 تیم داشت که ماحصل این رقابت‌ها دریافت 2 مدال نقره، یک مدال برنز و 8 دیپلم افتخار بود و ایران توانست رتبه 4 را در بین 52 کشور شرکت کننده بدست آورد.

وی ادامه داد: ما کار سختی را برای مسابقات مهارت 2015 برزیل در پیش داریم، از تعداد 102 نفر شرکت کننده در اردوی تیم ملی 50 درصد غربال می‌شوند، 14 حرفه را انتخاب کردیم که ممکن است این میزان با توجه به استانداردها کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول گفت: سالانه بالغ بر 2 میلیون نفر در پادگان‌ها، زندان، دانشجو، دانش‌آموز، زنان خانه‌دار، عشایر و در حوزه هایتک از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار می‌شوند که برنامه جدید ما در این حوزه تسریع در آموزش‌ها و ختم به ایجاد اشتغال است.

پرند از تدوین 4 طرح فنی و حرفه‌ای در گلستان خبر داد و گفت: توانمندسازی آموزش‌های مهارتی برای مناطق محروم، روستاییان با تاکید بر اشتغال پایدار، توانمندسازی آموزش‌های مهارتی فارغ‌التحصیلان بیکار و دانشجویان، آموزش، تولید و بازاریابی، توانمند‌سازی آموزش‌های مهارتی برای زنان آسیب دیده اجتماعی و در معرض آسیب و معتادان بهبود یافته در دستور کار است.

وی از اعزام یک تیم کارآفرین به گلستان خبر داد و گفت: در سفر بعدی که به گلستان خواهم آمد با توجه به آمایش سرزمینی یک کارگروه و یک تیم کارآفرین با هدف سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال به گلستان سفر می‌کنند.

پرند با اشاره به یکی از مشکلات نظام آموزش عالی کشور گفت: 4.5 میلیون دانشجو در نظام آموزش عالی کشور تحصیل می‌کنند که رشته‌های آموزش عالی متناسب با نیازهای بازار در کشور نیست.

به گفته وی، یکی از مشکلات در وزارت آموزش و پرورش این است که استعدادیابی و هدایت استعداد به سمت نیازهای کشور به درستی انجام نشده است.
منبع: فارس

مطالب مرتبط:

همایش 282-مین سالگرد بزرگداشت مختومقلی فراغی در بندرترکمن بر

اهدای کتاب قصه به کودکان بستری در بیمارستان طالقانی گنبدکاوو

وقوع زمین‌لرزه خفیف در سیمین شهر گلستان

هفته بیست وچهارم رقابت‌های سوارکاری کورس پاییزه در گنبدکاووس

شهرداری های گلستان در جلب مشارکت مردم ضعیف هستند

شجریان قوم ترکمن در وادی مهجوری

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram