mehvar khoshyeylagh 01تورکمن نیوز- اخبار آزادشهر: مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تعریض و بهسازی محور بین المللی و ترانزیتی خوش ییلاق - آزادشهر درحوزه استحفاظی این اداره کل، به سه هزار و 750 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، علی اکبر شاهینی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران این استان از محور خوش ییلاق - آزادشهر گفت: طول این محور درحوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی گلستان که قرار است درچشم انداز بلندمدت چهار خطه به عرض تقریبی 25 متر شود، 58 کیلومتر است.
وی بابیان اینکه تامین این میزان اعتبار برای تعریض و بهسازی محور خوش ییلاق - آزادشهر از عهده دولت با توجه به مشکلات و تنگناهای مالی خارج است، افزود: برای تسریع در عملیات تعریض و بهسازی این محور نیازمند مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
شاهینی اضافه کرد: دولت به منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در این محور، سه شیوه پرداخت سود، استفاده از عوارض و صدور مجوز برای ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی را در دستور کار دارد.
وی با اشاره به وقوع سیل در خرداد 1393 درمنطقه آزادشهر و تخریب بخشی از مسیر محور خوش ییلاق - آزادشهر، تصریح کرد: برای رفع نقاط آسیب دیده، نقاط حادثه خیز، ترانشه برداری و تعریض و بهسازی این محور قرادادی 18 ماهه به ارزش 280 میلیارد ریال با پیمانکار دراسفند سال 93 منعقد شد.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی گلستان یادآور شد: تاکنون هفتاد میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص یافته است که با تخصیص کامل اعتبارات، بخش قابل توجهی از عملیات بهسازی و تعریض محور خوش ییلاق - آزادشهر درحوزه استحفاظی این اداره کل انجام می شود.
شاهینی گفت: هم اکنون عملیات رفع نقاط بحرانی، بهسازی و تعریض، اصلاح قوس مسیر، افزایش ایمنی محور درحال انجام است ضمن اینکه حفاری و احداث 106 شمع، انجام 403 متر دیواره سازی، 113 متر پی ریزی، احداث دو وارین (راه میانبر)، احداث یک دهنه پل بستی زیر خاکی به طول 32 متر و پنج مورد ترانشه برداری هر یک به طول 300 متر انجام شده است.
وی، همزمانی عبور خودروها و انجام پروژه و ترانشه برداری، کسب مجوزهای لازم از امور آب منطقه ای و منابع طبیعی و تخصیص نیافتن بموقع اعتبارات را از مهمترین مشکلات در انجام عملیات بهسازی و تعریض محور خوش ییلاق - آزادشهر برشمرد.
شاهینی اضافه کرد: در صورت مشارکت سرمایه گذاران که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام می شود، عملیات اجرایی این محور بین المللی و ترانزیتی شتاب بیشتری به خود می گیرد.
استان یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان حدود پنج هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

گلستان ظرفیت بسیار خوب برای توسعه روابط تجاری با ارمنستان دا

اتمام آسفالت محور ترانزیتی اینچه برون در گلستان

گلستان رتبه 12 کشور و گنبدکاووس رتبه اول استان را در سرشماری

اختصاص 3000 میلیارد ریال برای احداث بندر خشک در گمرک اینچه‌ب

گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی برای ورود سرمایه‌گذاران دارد

۱۷ میلیارد تومان از طلب سویاکاران گلستانی پرداخت شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram