Behzisti 2 Eاخبار اجتماعی-تورکمن‌نیوز: شهردار شهر اینچه‌برون گنبدکاووس برلزوم تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای طرح شهر بدون مانع در این شهر مرزی تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری به تنهایی قادر به اجرای این طرح نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، بهمن مهرورز روز دوشنبه در جلسه کمیته مناسب‌سازی مبلمان شهری گنبدکاووس، گفت: طرح شهر بدون مانع از 2 سال پیش توسط شهرداری اینچه‌برون پیشنهاد شد تا با همکاری بهزیستی اجرایی شود.
وی با بیان اینکه شهر بدون مانع شهری است که هیچ مانعی در آن برای تردد معلولان، جانبازان، زنان باردار و سالمندان وجود ندارد، افزود: شهرداری اینچه‌برون برای اجرایی کردن این طرح پیشنهاد داد که نیمی از هزینه‌های اجرایی توسط بهزیستی و یا از محل اعتبارات استانی یا شهرستانی و نیمی دیگر نیز توسط شهرداری تامین شود.
مهرورز اضافه کرد: براساس طرح مطالعاتی تهیه شده برای شهر بدون مانع و نیز طرح‌های پیش‌بینی شده در آن شامل انجام 6 هزار متر خط کشی، اجرای هشت هزار مترمربع کف پوش پیاده‌روها، احداث 30 چشمه سرویس بهداشتی ویژه معلولان، احداث 100 پل ارتباطی بر روی جدول‌های هدایت آب‌های سطحی و اجرای 30 رمپ در مقابل ادارات و نهادهای این شهر مرزی و حومه آن مبلغ 2 میلیارد و 170 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح فرمانداری ویژه گنبدکاووس مصوب کرده بود که حداقل 400 تا 500 میلیون ریال از منابع استانی یا شهرستانی به اجرای این طرح اختصاص دهد که هنوز این امر محقق نشده، ضمن اینکه شهرداری اینچه برون نیز با مشکلات مالی، قادر به تامین همه اعتبار نیست.
به گفته وی، شهر مرزی اینچه‌برون 2 هزار و 500 نفر جمعیت دارد که با احتساب جمعیت چند روستای همجوار آن به 8 هزار نفر افزایش می‌یابد ضمن اینکه در این شهر و روستاهای همجوار 400 معلول و تعداد قابل توجهی سالمند وجود دارد.
رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز دراین جلسه گفت: بحث اجرای طرح شهر بدون مانع بصورت نمونه درسطح استان گلستان در شهر مرزی اینچه‌برون از دو سال قبل مطرح و مطالعات آن نیز انجام و مقرر شده بود، شهرداری این شهر آن را اجرایی نماید.
محمدرضا شهمرادی با تاکید برضرورت تلاش بیشتر ادارات و نهادها برای مناسب‌سازی مبلمان شهری و رعایت اصول ایمنی برای تردد معلولان و سالمندان بویژه ازسوی شهرداری، افزود: سازمان بهزیستی متولی اجرای طرح مبلمان شهری نیست و دستگاه‌های اجرایی و اداری باید نسبت به رعایت اصول و ضوابط این طرح از محل منابع مالی و اعتباری خود اقدام نمایند.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه برلزوم توجه به ایمن‌سازی مبلمان شهری برای تردد شهروندان بویژه معلولان و سالمندان از سوی همه دستگاه‌های اداری و اجرایی بالاخص شهرداری تاکید کرد.
احمد دستمرد گفت: ایمنی مبلمان شهری بویژه در پیاده‌رو سازی‌ها، ساخت و سازهای اداری و تجاری و بوستان‌های محلی باید مورد توجه جدی مدیران بالاخص شهرداری و نظام مهندسی قرار گیرد.
وی افزود: وضعیت موزائیک فرش پیاده‌روهای شهر گنبدکاووس بویژه خیابان‌های مرکزی این شهر نیز مناسب نیست که شهرداری باید درکوتاه مدت حداقل نسبت به ترمیم ضلع شمالی خیابان طالقانی شرقی تا بیمارستان شهید مطهری و ضلع غربی خیابان امام خمینی جنوبی تا بیمارستان شهدای 12 دی طی دو ماه آینده اقدام نماید.
شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان واقع است و اداره بهزیستی آن 1300 معلول جسمی و حرکتی تحت پوشش دارد و شهر مرزی اینچه‌برون در جوار مرز ایران و ترکمنستان، مرکز بخش داشلی‌برون این شهرستان است./ایرنا

مطالب مرتبط:

صدمین مدرسه خیرساز در گنبدکاووس به بهره برداری رسید+عکس

فرماندار راز و جرگلان: سیلاب موجب اختلال در تردد خودروها شد

استقبال گردشگران از طرح آرامش بهاری در گلستان

در گذر تاریخ/ حكايت دردناك يكي به ميخ و يكي به نعل

اجرای ۴۵ پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی گلستان

تاکنون در تمامی ادوار انتخابات آزاد برگزار شده است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram