photo 2016 11 16 14 45 19اخبار روستاها – تورکمن‌نیوز: در پی اعتراض تعدادی از ساکنان روستاهای هوتدن و کرند بخش داشلی برون  از توابع شهرستان گنبد کاووس در خصوص تجاوز به حریم درجه جاده محور سه راهی آی‌تمر تا سه راهی کرند خبرنگار تورکمن نیوز گزارشی تهیه کرده است که در ادامه توجه‌تان را به آن جلب می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،تجاوز به حریم جاده اعم از ساخت و ساز، شخم زدن از مهم‌ترین عوامل تأثیرگزار در بروز تصادفات رانندگی با ضریب شکنندگی و صدمه بسیار بالا محسوب می‌شود، مقابله با تجاوز به حریم راه‌ها از وظایف متولیان راه‌هاست و باید مردم نیز توجه خاص نمایند.
بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر انواع راه شامل آزاد‌راه، بزرگراه و راه اصلی، فرعی و روستایی در کشور وجود دارد که به عنوان سرمایه ملی باید از آنها به خوبی نگهداری شود.
نائب رئیس شورای اسلامی روستای هوتدن در خصوص تجاوز به حریم جاده گفت: با توجه به اینکه قانون به صراحت مصوب شده است که حریم جاده و راه اصلی از وسط جاده 22/5 باید باشد اما عده‌ای از کشاورزان به این مهم بی‌توجهی کرده و تمام حریم جاده از محور سه راهی روستای آی‌تمر تا سه‌راهی روستای کرند را شخم زده و به حریم اصلی جاده تجاوز کرده‌اند.
منصور عطا افزود: این موضوع باعث نگرانی اکثر اهالی و ساکنین این روستاها به خصوص دامداران شده که نمی‌توانند احشام خود را از کنار جاده عبور دهند و ورود به جاده نیز با وجود اینکه این جاده محور اصلی شهرستان گنبد کاووس به شهرستان مراوه‌تپه می‌باشد و در مسیر خود روستاهای پرجمعیت زیادی را به هم متصل کرده بسیار پر رفت و آمد بوده به علت نداشتن شانه جاده و از بین رفتن حریم جاده به لحاظ احتمال تصادف بسیار خطرناک است.
یکی از ائمه جمعه و یاش اولی‌های روستای هوتدن  نیز در این خصوص افزود: عده از کشاورزان از سه راهی آی تمر گرفته تا سراهی کرند، هیچ حریمی را در کنار جاده رعایت نکرد و همه جا را کشت کرده‌ند. و از این بابت مردم روستای هوتن و دامداران عشایر گله‌مند هستند که چطور از کنار جاده عبور و مرور کنند.
حاج آخوند قویلی لخی تاکید کرد: این مشکل را چندین بار با مسئولین راه و ترابری شهرستان گنبد کاووس مکاتبه کرده و پیگیری کرده‌ایم، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته و از طرف اهالی روستا درخواست رسیدگی عاجل به موضوع تجاوز به حریم جاده و رفع آن را داریم.
هوتدن (HÖTDEN) روستایی مرزی در شمال شهرستان گنبد کاووس، بخش داشلی برون و از توابع دهستان کرند است.
این روستای صحرایی در نوار مرزی ایران و ترکمنستان واقع شده است و دارای ۵۶۰ خانوار و ۲۸۰۰ نفر جمعیت بوده و در ۱۴۰ کیلومتری شهرستان گنبد کاووس واقع شده است.

مطالب مرتبط:

کسب رتبه نخست استان در مشارکت حداکثری نشان از اعتماد مردم به

چرا قیمت سکه و طلا بالا رفت

خواص گلابی در مقابله با بیماری‌های قلبی و دیابت

بارش شدید باران در شرق گلستان و طغیان رود اترک

هشدار معاون وزیر علوم: دانشگاه‌ها در ایام انتخابات به کلوپ

موزه‌ها و اماکن تاریخی در سال 94 با ساعت کاری جدید

دیدگاه‌ها  

+2 #1 پاسخ: تجاوز به حریم جاده محور روستاهای هوتدن و کرن در شهرستان گنبد کاووس+عکسمحسن 1395-08-27 16:35
از طریق همین سایت خدمت تمام همکاران،دانش آموزان و دوستان در روستای با صفای هوتن سلام و عرض ادب نموده و آرزوی توفیق و سلامتی برای همه اهالی با صفای روستا دارم .

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram