TurkmensNews Telegram TN

IMG 0829تورکمن نیوز- اخبار ویژه گنبدکاووس: وزیر کشور مردمی بودن را یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بستر و زمینه مشارکت واقعی مردم را باید در عرصه اقتصادکشور فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان های گنبدکاووس، آزاد شهر و رامیان با تاکید بر ظرفیت ها و ویژگی های موجود در استان گلستان افزود: همه شرایط در این استان برای رشد و توسعه پایدار فراهم است و کسانی که مسئولیت قبول کرده اند باید پاسخگوی مردم باشند.
وزیر کشور هفته دولت را فرصتی برای بررسی عملکرد و ارزیابی اقدامات دولت و پاسخگویی به مطالبات بحق مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و هر چه داریم بعد از خدا از مردم است و پیروزی ها، مقاومت و استقامت مردم به ما جرات و شهامت داده است.
رحمانی فضلی اظهار داشت: اینکه مردم بخواهند حداقل زندگی راحتی را داشته باشند چیز زیادی نیست و مسئولان باید دربرابر مردم پاسخگو باشند.
وی یادآور شد: عقب ماندگی های تاریخی را نمی توان در مدت کوتاه حل کرد؛ حل و رفع این ها یک مجموعه امکانات، توانمندی، ابزار و تلاش و کوشش می خواهد و ما باید نهایت تلاش خود را کنیم و صادقانه به مردم گزارش دهیم.
وزیر کشور با تاکید بر این که مهم ترین عنصر در حل مشکلات خود مردم هستند، اظهارداشت: باید بستر و زمینه مشارکت واقعی مردم را فراهم کنیم، باید همانند دوران دفاع مقدس در حوزه اقتصاد به مردم ایمان داشته باشیم و نیازها را به آنان بگوییم.
رحمانی فضلی افزود: اگر به مردم ایمان داشته باشیم و ظرفیت ها را آماده و شرایط را مهیا کنیم، شرایط برای ورود مردم به عرصه اقتصاد فراهم می شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اقتصاد مقاومتی باید مردم محور باشد؛ باید از حوزه مصرف که نزدیکترین حوزه به اقتصاد مقاومتی است کار را شروع و مردم را دعوت کنیم تا مصرفشان را بهینه کنند.
وزیر کشور تاکید کرد: باید از کسانی که سرمایه بزرگ دارند دعوت و از آنان حمایت کنیم تا تولید و اقتصاد در کشور راه بیافتد. رحمانی فضلی با تاکید بر این که مدیران باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، گفت: اقتصاد مقاومتی باید همانند جهاد جدی گرفته شود و برای رضای خدا، دنیا و آخرت و کشور و فرزندانمان این راه را دنبال کنیم، اگر دنبال امنیت هستیم به خاطر امنیت باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.
وی ادامه داد: اصلی ترین مولفه اقتدار و امنیت مردم هستند، وقتی مردم ما مشکلات اقتصادی و بیکاری داشته باشند، نمی توانند امنیت را تامین کنند لذا باید در جهت حل مشکل اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم.
رحمانی فضلی با بیان این که جلو بردن اقتصاد مقاومتی وظیفه مدیران است که باید مدام درگیر این موضوع باشند اظهار داشت: بیش از 80 درصد کارها در شهرستان ها توسط دستگاه ها و کارکنان آن قابل انجام است که دولت نیز بیش از 100 اختیار را مصوب کرده تا به استان ها واگذار شود.
وزیر کشور یکی از مشکلات پیشرفت نکردن برنامه ها و نبود توازن و تعادل در کشور را نظام اداری عنوان و تصریح کرد: باید مشکلات نظام اداری برطرف شود و همگان پاسخگوی مردم باشند، وقتی در راس ادارات مدیران خلاق، قوی و توانمند قرار بگیرند نظام اداری خوب می شود.
رحمانی فضلی همچنین به واگذاری سه استان کشور به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی به وزارت کشور اشاره کرد و افزود: این کار موفقیت هایی به دنبال داشته است که رییس جمهوری نیز دستور داد هر استان یک وزیر مُعین داشته باشد و این وزیر مسائل و مشکلات این استان را به صورت مستمر پیگیری و دنبال کند.
وی در ادامه به طرح های و پروژه های نیمه تمام اشاره کرد و یادآور شد: باید طرح ها و پروژه های نیمه تمام را به هر کس که صلاحیت لازم را داشته باشد واگذار کنیم.
وزیر کشور تاکید کرد دولت پیرو دستور رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفت واحدهای نیمه فعال را فعال کند که در این زمینه هفت هزار و 500 واحد نیمه فعال شناسایی و بانک های کشور نیز 16 هزار میلیارد تومان برای اینکار در نظر گرفته اند. رحمانی فضلی با بیان این که بانک ها خوب در حوزه اقتصاد مقاومتی وارد شدند، اظهار داشت: هر میزان اشتغال کوچک و متوسط راه بیافتد ما از آن حمایت می کنیم و تسهیلات و منابع در اختیارشان قرار می دهیم.
وزیر به شرایط کشور قبل از انتخابات سال 92 و تهدیدهایی که علیه ایران وجود داشت اشاره کرد و گفت: با هدایت رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و استقامت مردم توانستیم شری را دفع کنیم که اگر ضعیف و منفعل شویم این شر بر می گردد چون هنوز شرور وجود دارد و نباید از دشمن غافل باشیم.
رحمانی فضلی خطاب به نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس اظهارداشت: نمایندگان می توانند در استان و شهرستان با فرماندار و استاندار هماهنگ باشند و باید در کنار مردم کار آنان را پیگیری کنند و از مشارکت و سرمایه گذاری مردم نیز حمایت کنند.
وی همچنین نقش علما و روحانیون در اقتصاد مقاومتی را خطیر دانست و گفت: علما بیشترین نقش را می توانند در بسیج مردم داشته باشند، وقتی رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی و اسلام را به اقتصاد مقاومتی گره می زنند یعنی این موجب تقویت اسلام و انقلاب است و علما باید در گفتمان سازی، جریان سازی فرهنگی و مشارکت مردم ایفای نقش کنند. رحمانی فضلی با بیان این که در زمان تحریم ها پاشنه آشیل ما اقتصاد بود، گفت: باید دست به دست هم دهیم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
به گزارش ایرنا، 210 طرح عمرانی،تولیدی و اقتصادی در شهرستان گنبدکاووس امروز همزمان با هفته دولت با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به صورت متمرکز افتتاح شد./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

فرماندار گمیشان حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد

برگزاری مراسم غبار روبي و عطر افشاني در گلزار شهدا گنبدكاووس

گزارش لحظه به لحظه تشییع 6 شهید منا در گنبد کاووس/چهارشنبه 2

یازدهمین جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان متنوع‌تر برگزار می‌شو

برگزاری جشنواره نشریات هسته‌های فرهنگی جوان در استان گلستان

خبر خواب شهرام غراوی در اولین حضورش در مجلس تکذیب شد+عکس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram