ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز- حوادث و سوانح رانندگی در ایران بسیار نگران کننده است. گفته می‌شود تلفات رانندگی روزانه 45 نفر است.این آمار اگر صحیح باشد نسبت گذشت که روزانه نزدیک به 70 نفر بود علیرغم افزایش خودروها یک موفقیت و کاهش قابل ملاحظه‌ای است.

ادامه مطلب...یادداشت-ترکمن نیوز-  کشورهای اسلامی با تمام ادعاهای خود در هیچ زمینه ای وضعیت مناسبی نسبت به دیگر کشورهای غیر اسلامی ندارند. در زمینه های اقتصادی و اجتماعی وصنعت و تکنولوژی و فناوری و علمی به جز ترکیه و مالزی، بقیه جز استفاده از منابع طبیعی و زیرزمینی بدون توجه به آینده نگری و عدم رعایت حق و حقوق نسلهای آینده حرفی برای گفتن ندارند.

ادامه مطلب...یادداشت - ترکمن نیوز - من با تمام احترامی که به سردار آزمون قائل بودم، قرار بود نقدی از او بنویسم؛ اما حرکت اخیر او باعث شد که من از تمام نقدهایم منصرف شوم.

ادامه مطلب...يادداشت - ترکمن​نيوز - چهارمین انقلاب صنعتی دنیا انقلاب دیجیتالی است به این معنا که در یکی از مراحل تولید و توزیع  و مصرف کالاها یک ابزار دیجیتال نقش دارد.

ادامه مطلب...يادداشت-تورکمن​نيوز- با تمامی حرف و حدیث​ها و مخالفت​ها و موافقت​ها بر سر ماندن یا رفتن دکتر حسن صادقلو بالاخره با تصمیم مسئولان جناب دکتر سید مناف هاشمی استاندار جدید گلستان انتصاب شدند.

ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز- ایران یکی از کشورهایی است که فساد اداری و اقتصادی آن در سطح بسیاری بالایی قرار دارد. کاریابی برای جوانان بیکار و تحصیل کرده دشواراست. برای استخدام در کارهای دولتی پارتی یا حمایت افراد خاص و ذینفوذ لازم است و گرنه کارها به آسانی پیش نمی‌رود. به ندرت یافت می‌شود کسی بتواند بر اساس لیاقت و توانایی و شایستگی صرف، برای خود کار بیابد.

ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز-   انسانها روابط گوناگونی با یکدیگر دارند. از جمله روابط عاطفی و احساسی، کاری، فامیلی، دوستی، نسبی و سببی ،همسایگی ،علمی و امثال آن. اما در این نوشته قصد دارم روابط جنسی را بررسی نمایم که چند نوع هستند. البته این را هم پیشا پیش می دانیم بررسی تخصصی این موضوع بر عهده ی جامعه شناسان یا روان شناسان می باشد که در این رشته تخصص دارند. نوشته ی بنده تنها طرح موضوع خواهد بود برای اطلاع عمومی.

ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز- سخنان زیادی درکتاب‌ها و روزنامه‌ها و فضای مجازی یا بیانات افراد در رسانه‌ها وجود دارد که بایکدیگر متفاوت هستند. بعضی‌ها جذاب و برخی خیلی جدی و بعضی‌ دیگر خنده‌دار و بعضی‌ها هم خنثی و بی‌ارزش و بعضی‌ها هم درست یا غلط هستند.

ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز- تا‌ آنجا‌که به‌یاد دارم بیش از ربع قرن است که من در این روزنامه و آن نشریه قلم می‌زنم و باز تا‌ جایی‌که به‌ یاد دارم لااقل دربارۀ یک موضوع هر سال دست‌ به‌ قلم شده و هر‌ دفعه هم یادآوری کرده‌ام که من سال پیش هم همین‌ها را گفته بودم و دریغا که باوجود تکرار مکررات ثمری نداشت!

ادامه مطلب...یادداشت - تورکمن‌نیوز - ایران یکی از کشورهایی است که در آن علیرغم جُرم بودن مشروبات الکلی، مصرف و خرید و فروش آن در کشور جریان دارد.

ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز- نوشتن و سخنرانی تفاوت‌هایی با هم دارد البته هردوی اینها نیازمند آگاهی‌های پیشین است که با خواندن و شنیدن ودیدن وغور و تفکر بدست می‌آید.

ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز- افکار: روحانی: نمی‌دانم چرا بعضی‌ها از نوجوان برجام خوششان نمی‌آید؟ نوزاد برجام چهار ماهه نوجوان شد.

ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز- در پاسخ به آچیک: با عرض سلام به دوست بزرگوارم آچیک. شما در یادداشت خودتان مطالب مختلف و خوبی را مطرح کرده‌اید که لازم است به برخی موارد آن توضیح داده شود که جریان از چه قرار است.شما ابتدای یادداشت‌تان را با تناقض شروع کرده‌اید.

ادامه مطلب...یادداشت - تورکمن نیوز -  گنبدكاووس در دهه هاي اخير قطب واليبال ايران بوده و انتظار است مسئولين امر در فدراسيون واليبال با واگذاري ميزباني مسابقات معتبر كه قطعا خواست مردم شهرستان است، به واليبال گنبدكاووس بها دهند.

مرثیه - تورکمن نیوز - ادامه مطلب...به گواهی جان ها از جانبازی می گوییم که حج جان به میقات جانان ببرد، و سر به جانبازی او بداد.

ادامه مطلب...یادداشت - ترکمن‌نیوز - عرصه‌ی سیاست و قدرت در ایران طوری است که همه ی مسئولان حکومتی برای انجام کاری می توانند قول بدهند و در عین حال در صورت عدم تحقق وعده ها از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده آنرا به گردن دیگران بیندازند.

ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز- حتما داستان طوطی و بازرگان را به خاطر دارید که در آن طوطی با ترفندی خاص، پیام خود را به وسیله بازرگان به طوطیان هند رساند و جواب مطلوب نظر خود را گرفت.

ادامه مطلب...یادداشت-تورکمن‌نیوز- ایران کشوری است که بیشتر سرمایه‌های آن صرف امور جاری می‌شود یا کارهای دلالی و یا امور ساختمانی بساز و بفروش. ظاهر و سیمای خیلی از شهرها به خاطر ساختمان‌های چند طبقه بسیار زیبا و مدرن و دل‌انگیز به نظر می‌رسد اما از درون مردمان غمگین و مغمومی دارد که شرایط زندگی مناسب در درون این شهرها را احساس نمی‌کنند.

ادامه مطلب...یادداشت - تورکمن نیوز - مشاهده عدم دعوت از بزرگان اهل تسنن در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر روحانی برایم بسیار حیرت انگیز بود !

ادامه مطلب...یادداشت - تورکمن نیوز- گاهی اوقات و در برخی موارد در فهم معانی کلمات و جملات دچار مشکل می شویم. خیال می کنیم غیرت و شجاعت یعنی چنگ و دندان نشان دادن.

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram