Bazgasht Hajianتورکمن نیوز- اخبار حج و زیارت: کاروان زاهد کلته با 15 فوتی و 15 مفقود فردا صبح وارد گرگان می شود، این کاروان بدون نازقلیچی فرماندار بندرترکمن باز می گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، کاروان زائران گلستانی به سرپرستی زاهد کلته که 15 فوتی و 15 مفقودی در حادثه منا داشته و فرماندار بندرترکمن نیز از این کاروان به حج رفته بود صبح امروز وارد فرودگاه گرگان شده و مورد تفقد مسئولان ارشد استان قرار می گیرد.
اولین کاروان حادثه دیده استان گلستان در حادثه منا صبح امروز چهارشنبه 8 مهر وارد فرودگاه گرگان می‌شود. این پرواز به شماره  5364 ساعت 6:35 دقیقه صبح جده را به مقصد گرگان ترک می‌کند.
مدیر این کاروان به شماره 38017 "اراز محمد زاهد کلته" است که این کاروان با 160 زائر و 6 خدمه گرگان را به سمت عربستان ترک کرد.
زائرین این کاروان از شهرهای مختلف استان بوده ولی اکثرا از اهالی شهرستان گنبدکاووس در شرق استان می‌باشند و همچنین خانم مرجان نازقلیچی فرماندار بندرترکمن که جزو مفقودی‌های حادثه منا می‌باشد از این کاروان به حج امسال مشرف شد.
متاسفانه در حادثه منا که همزمان با عید قربان امسال رخ داد این کاروان بیشترین آسیب را دید بطوریکه تا کنون 15 کشته و 15 مفقودی دارد.
قرار است صبح امروز زائرین این پرواز با حضور مسئولین ارشد استان مورد تفقد و دلجویی قرار بگیرند، البته این پرواز شامل جان باختگان حادثه منا و مفقودین نمی‌باشد و احتمالا هفته آینده با پروازی جداگانه پیکر جانباختگان به ایران منتقل خواهد شد.
گفتنی است بر اثر بی مبالاتی رژیم آل سعود در مراسم رمی جمرات در منا در حج امسال 239 جانباخته، 241 مفقود و 14 زائر مجروح از جمهوری اسلامی ایران بودند.
دو کاروان اراز محمد زاهد کلته و عبدالرحیم تیم پرور از استان گلستان نیز بیشترین حادثه دیدگان و جان باختگان را در خود جای دادند که اکثرا از اهل سنت استان گلستان می‌باشند./گلستان ما

مطالب مرتبط:

کسب رتبه نخست استان در مشارکت حداکثری نشان از اعتماد مردم به

برگزاری کورس اسبدوانی بهاره کشور در گنبدکاووس از هفته جاری+ع

بانگ الله اکبر در کردکوی تنین انداز شد

عمق آب‌های زیرزمینی در گنبدکاووس کاهش یافته است

استقبال از قهرمانان کنفدراسیون آسیا در گنبد کاووس+عکس

معاون رییس جمهوری برای حضور در مناطق سیلزده، وارد گلستان شد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram