Tolid Gandomتوركمن نيوز- اخبار گنبد:‌ مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: تاکنون ۳۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان گندم‌کار شهرستان گنبدکاووس خریداری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، غلامعلی نورا اظهار داشت: برداشت گندم از سطح شهرستان گنبد بیشتر از پیش‌بینی ما در این زمینه بوده و تاکنون 326 هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: تاکنون در سال جاری 7هزار تن گندم بذری،239هزار تن گندم داخل شهرستان و 80 هزار تن گندم در خارج از شهرستان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: پیش بینی می شود مقادیری از گندم بذری نیز نزد کشاورزان جهت مصرف بذر سال آینده خود،ذخیره شده باشد که مجموعا بیش از پیش بینی مورد نظر ما است.

وی اظهار کرد: بارندگی خوب و پراکش مناسب آن،ارائه توصیه های کارشناسی در خصوص کشت بموقع ،تامین و توزیع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان،مبارزه با آفات از جمله دلایل افزایش عملکرد تولید گندم در این شهرستان است.

نورا در زمینه خرید جو از کشاورزان این شهرستان اظهار داشت: 46 هزار تن جو در داخل شهرستان و 25 هزار تن جو در خارج از شهرستان تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 61درصد از مبالغ گندم کشاورزان پرداخت شده اما متأسفانه هنوز مبالغ جو هیچ کشاورزی به شماره حساب آنان پرداخت نشده و این امر به علت کاهش قیمت جهانی جو و واگذار شدن فروش جو به بورس است.

نورا اظهار کرد: به علت ضعف قوانین کشور درباره وضعیت آب کشت شالی در سال جاری افزایش یافته و متأسفانه اهرم فشار قوی از سوی قوانین کشوری بر عدم کشت شالی وجود ندارد و همکاران اداره آب شهرستان در این خصوص مقصر نیستند و تدابیر ملی در این خصوص باید انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه به علت افزایش قیمت برنج کشت این محصول رو به افزایش است که با توجه به کمبود آب در منطقه باید تدابیر اساسی انجام شود./ تسنيم

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

آغاز جشن عاطفه ها در افزون بر دو هزار مدرسه گلستان

مرعشی: 6 تن از مصدومان منا فردا صبح در تهران

آغاز دومین همایش ملی پایش و پیش‌آگاهی گیاه‌پزشکی در گنبدکاوو

کشف بیش از ۳ تن موادمخدر در 5 ماه نخست سال در استان گلستان

آفت و خشکسالی در زراعت کشاورزان آق‌قلا

۷۳۵ امدادگر در جمعیت هلال احمر گنبدکاووس آموزش دیدند

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram