Karimi TurkmensNews6 3اخبار گنبد- توركمن‌نيوز: فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: این شهرستان با تنش آبی شدیدی روبه‌روست و کم شدن عمق چاه‌های آب در گنبدکاووس اعلام خطری برای گنبدکاووس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، عبدالقدیر کریمی، ظهر امروز در همایش دهیاران بخش مرکزی به مناسبت روز دهیار در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در تنش آبی شدیدی در حوزه شهرستان گنبدکاووس هستیم و استفاده بی‌رویه و غیرقانونی و غیرمجاز از چاه‌ها سبب این تشدید و بی‌آبی خواهد شد.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: کم شدن عمق چاه‌های آب در شهرستان اعلام خطری برای ماست تا تدابیری اندیشیده شود و سال‌های آینده به مشکل بی‎آبی مطلق دچار نشویم.

وی تصریح کرد: کشت شالی به علت منافع مادی بیشتر و تفاوت‌های دیگر با کشت‎های دیگر کشاورزی سبب اولویت و مطالبه نخست کشاورزان شده که همین امر تاثیر به سزایی در کاهش شدید آب داشته است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یادآور شد: اگر مشکل کم‌آبی و بی‎آبی به همین شکل پیش رود مدیریت منابع آب از دست ما خارج خواهد شد.

وی تاکید کرد: در وزارت نیرو کارگروه تخصصی برای بررسی وضعیت و مشکلات آب و برق شهرستان در حال بررسی است تا در سفر وزیر نیرو در هفته آینده بتوانیم از تجهیزات و اعتبارات لازم برای برطرف شدن این دو مشکل به ویژه آب استفاده کنیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: شما دهیاران حلقه اتصال بین دولت و مردم هستید و در این مسیر بهتر می‌توانید ما را کمک کنید، بنابراین جلساتی با علما و مردم در جهت تفهیم کمبود آب و لزوم استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار کنید.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در بحث عمرانی روستاهای بخش مرکزی صورت گرفته که با تلاش شما دهیاران و بخشداری بخش مرکزی بوده است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس افزود: در سایه مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید برنامه‌های خوبی صورت گرفته که باید به به مردم اطلاع‎رسانی شود.

کریمی درباره تغییر ساعات کاری ادارات در استان گفت: این تغییر می‌تواند تا 15 درصد در کاهش برق صرفه جویی کند و امید داریم بتوانیم تمهیدات بهتری در زمینه کاهش مصرف آب و برق انجام دهیم.

منبع:‌تسنيم

مطالب مرتبط:

در مراسم تودیع و معارفه شرکت نمی‌کنم / رفتار مدیران استاندار

نمایندگان اعزامی از سوی رییس ستاد انتخابات استان گلستان در ف

جزئیات حادثه سقوط وحشتناک اتوبوس به دره در سوادکوه + عکس

سوالات کنکور ارشد شنبه منتشر می‌شود/ انتشار کلید در ۱۳ اردیب

رؤیت پیرمرد مفقود شده در جنگل قرن آباد گلستان

معرفی صنایع‌دستی گنبدکاووس به عنوان نامزد شهر جهانی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram