bazdid vazir keshvar markaz negahdari motad 02اخبار اجتماعی- تورکمن نیوز: قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور روز سه شنبه از مرکز نگهداری معتادین زیر 17 سال استان گلستان در بیمارستان آل جلیل شهرستان آق قلا بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، این مرکز که به عنوان بخش روان بیمارستان آل جلیل به تازگی راه اندازی شده است، ظرفیت پذیرش 10 بیمار معتاد زیر 17 سال را دارد.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این بازدید گفت: با توجه به این که مراکز ماده 15 و 16 (مراکز نگهداری و ترک اعتیاد معتادان) شرایط پذیرش خاص دارند و افراد زیر 18 و بالای 60 سال امکان پذیرش در این مراکز را ندارند، در برخی از استان ها، اقدام به تاسیس مراکز نگهداری معتادین زیر 17 سال شده که گام خوبی در جهت بهبودی این بیماران است.
علی مویدی افزود: در راستای توسعه و تامین هزینه های این مرکز با وزارت بهداشت مذاکره خواهد شد و از محل اعتبارات ستاد نیز کمک هائی به این بخش می شود.
در این مرکز که هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است، مدت نگهداری هر بیمار حداقل 2 هفته خواهد بود که بدون متادون درمانی و یا قرص ها و داروهای دیگر مداوا انجام خواهد شد.

bazdid vazir keshvar markaz negahdari motad 01

همچنین قرار است که دو روانپزشک و روانشناس در این مرکز در درمان بیماران با سایر اعضای این بخش همکاری کنند.
مویدی از یک مرکز ماده 15 (مرکز ترک اعتیاد میان مدت) در داخل شهر گرگان نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و کارها و برنامه های این مرکز قرار گرفت.
در استان گلستان 28 مرکز ماده 15 (مراکز ترک اعتیاد میان مدت) شامل 2 مرکز ویژه بانوان و 26 مرکز ویژه مردان، 149 مرکز ترک اعتیاد سرپائی شامل هشت مرکز دولتی و 141 مرکز خصوصی و یک مرکز ماده 16 (ویژه آقایان) در اردوگاه توسکستان گرگان فعال است.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کل همچنین به دیدار خانواده شهید قربانی رفت، شهید قربانی از پرسنل انتظامی استان بود که در سال 1377 در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در خراسان جنوبی به شهادت رسیده است./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

لازم باشد در شب انتخابات هم استاندار یا فرماندار ناتوان را ع

راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور آغاز شد

مدیرکل جدید پزشکی قانونی گلستان معرفی شد

نشانه بیطرفی دولت در انتخابات؛ انتخاب سه نماینده ترکمن برای

نماینده دوما پیشنهاد کرد سربازان روسی در ایران مستقر شوند

بارش سال آبی در گنبد قریب به 380 میلی متر

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram