b_300_300_16777215_00_images_News_World-News_Atomic_Hastei51.jpg

تورکمن نیوز- روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات نوشت: مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در خصوص برنامه مسالمت آمیز هسته ای ایران پیشرفتی چشمگیر داشته است و امکان رسیدن به توافق قبل از پایان ماه مارس بعید نیست.

 

تورکمن نیوز به گزارش ایرنا، الحیا ت که در دو نسخه بین المللی و داخلی (عربستان) منتشرمی شود درنسخه بین المللی امروز (شنبه) خود نوشت: طرف های مذاکره کننده ایرانی و گروه 1+5 پیشرفت چشمگیری در مذاکرات داشته اند و حدود 70 درصد احتمال دستیابی به توافق پیش از پایان ماه آینده میلادی (مارس) وجود دارد.

این روزنامه به نقل از منابعی بدون ذکر نام آنها تاکید کرد: در طول یک هفته اخیر دو طرف مذاکره کننده در بخش مربوط به مراحل فنی گام های بزرگی برداشته اند.

الحیات با اشاره به سخن « باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا که در ابتدای سال جدید میلادی گفته بود حدود 50% احتمال توافق وجود دارد، تصریح کرد: دور اخیر مذاکرات ژنو احتمال توافق را به میزان 70% رسانده است.

وندی شرمن مسئول تیم مذاکره کننده آمریکایی در نشستی که در موسسه کارنگی برای صلح بین المللی برگزار شد، اعلام کرد که این توافق «اگر حاصل شود فائده زیادی برای جامعه جهانی خواهد داشت.»

وی درعین حال تاکید کرد که نباید این توافق را معامله بزرگی دانست (اشاره به اینکه توفق فقط مربوط به پرونده هسته ای خواهد بود و نه بیشتر.)

شرمن همچنین از سفر قریب الوقوع جان کری وزیر خارجه آمریکا به عربستان سعودی خبر داد.

کری قرار است در این سفر با ملک سلمان بن عبدالعزیز و دیگر مقامات ارشد عربستانی دیدار و گفت وگو کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز دیروز اعلام کرد که جان کری بعداز سفر به ریاض، برای دیدار با وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس عازم لندن شود تا با آنان در باره مسائل منطقه گفت وگو کند.

روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط نیز تاکید کرد که منابع دیپلماتیک آگاه گفته اند برنامه هسته ای ایران در دیدار کری و وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بررسی می شود.

الشرق الاوسط افزود: جان کری قرار است وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس را در جریان روند مذاکرات هسته ای قرار دهد.

این روزنامه نوشت که مسایل منطقه و جنگ علیه داعش و تحولات در سوریه ، عراق و یمن نیز در این دیدار بررسی می شود.

مطالب مرتبط:

صدور کارت سلامت برای زنان خیابانی در ایران از شنیده‌ها تا وا

علمای اهل سنت طلایه‌دار وحدت و همبستگی در ایران اسلامی هستند

عجیب ترین طلاق هایی که در سال 95 در ایران اتفاق افتاد

زمان ورود سومین هواپیمای ایرباس به ایران

سرمایه‌های آزاد شده ایران صرف بهبود اقتصاد خواهد شد

سرمربی ترکمنستان گفت: باخت به ایران مهم نیست

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram