gandom 01تورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان از طلب کشاورزان گلستانی پرداخت شده و همچنان ۱۹ درصد مطالبات گندم‌کاران گلستانی باقی مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حمیدرضا علی‌محمدی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران درباره میزان خرید گندم و پرداخت مطالبات کشاورزان اظهار داشت: تاکنون 81 درصد مطالبات گندمکاران گلستانی برابر با بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان از طلب کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: برای 19 درصد باقیمانده طلب کشاورزان هم در تلاش هستیم تا بهزودی این امر محقق شود و تا مهرماه همه مطالبات گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان صریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیو ن و350 هزار تن گندم در گلستان به مراکز خرید تحویل شده و استان گلستان رتبه دوم کشور در تولید گندم را  پس از استان خوزستان دارد.

وی افزود: بیش از 6 مرکز خرید دولتی  در شهرهای گرگان، علی‌آباد کتول، آزادشهر، کلاله، گنبدکاووس و گالیکش و سه مرکز خصوصی و 4 تعاونی در  استان گلستان هم‌چنان کار خرید را برعهده دارند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان اظهار کرد: معاون وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت وجوه کشاورزان تا مهرماه خبر داده و کار خرید تضمینی گندم از 4 خرداد در استان گلستان آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

وی مهم‌ترین علت افزایش تولید گندم در استان را بارش‌های مناسب، تهیه بذور اصلاح شده، استفاده از کودهای شیمیایی و ارتقای مکانیزاسیون و کنترل آفات اعلام کرد و افزود: استان گلستان بیش از 620 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد./ تسنیم

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

 

مطالب مرتبط:

پرداخت حدود 180 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر گلستان

360 نانوایی در شهرستان گنبد/۲۰ درصد نانوایی‌های آزادپز شدند

88 درصد از محصول مزارع گندم کلاله برداشت شد

پرداخت 22 میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مددجویان کمیته امدا

بارندگی در گلستان ۶۸ درصد کاهش یافت

درصد باسوادی کشور 94.7 درصد است/ رشد 14برابری سوادآموزی در د

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram