Ramin NorqoliPorاخبار اقتصادی- تورکمن‌نیوز: عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت نقدی یارانه بار بسیار زیادی به اقتصاد کشور تحمیل کرده و نقدینگی را در جامعه افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، رامین نورقلی پور بااشاره به گنجانده شدن 48 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ها در بودجه 96 و عدم حذف پردرآمدها از سوی دولت گفت: بسیاری از اقتصاددانان معتقدند که پرداخت نقدی یارانه بار بسیار زیادی به اقتصادکشور تحمیل کرده،ارزش پول ملی را کاهش داده و افزایش نقدینگی را درپی دارد.

پرداخت یارانه ها هدفمند نیست

وی تاکید کرد:پرداخت یارانه نه تنها هدفمند نبوده بلکه نتوانسته هیچ گونه شغل پایداری را ایجاد کند.

نورقلی پور با بیان اینکه دولت از هر زمانی که بتواند تعداد یارانه بگیران و حداقل پردرآمدها را از دریافت یارانه کم کند، باید این کار را انجام دهد و در آن هیچ تردیدی نیست؛ امیدواریم مجلس در قالب بررسی بودجه 96  این موضوع را بررسی کرده و دولت را مکلف به حذف یارانه افراد غیرنیازمند کند.

رابطه ایجاد اشتغال با بخش دولتی پارادوکس دارد

نماینده مردم کردکوی،بندر ترکمن،بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره عدم کوچک سازی دولت در سال های اخیر و کاهش واگذاری شرکت های دولتی در بودجه سال آینده خاطرنشان کرد:در اقتصاد کشور با تناقض بسیار بزرگی مواجه هستیم و آن هم ارتباط ایجاد اشتغال با بخش دولتی است که این پارادوکس همواره مانعی شده است که دولت نتواند خود را کوچک کند.

وی ادامه داد: متاسفانه انتظارعموم مردم و بخشی از دولت این است که ایجاد اشتغال باید تنها از طریق دولت صورت بگیرد و دولت حتی برای ایجاد شغل های غیردولتی نیز این کار را انجام دهد؛اما این مسائل از عوامل عمده ای است که مانع تغییر نگرش در بدنه دولت می شود.

نورقلی پور تاکید کرد:دربخش هایی از دولت این دیدگاه ها به صورت تئوریک وجود دارد و علی رغم مفادی که در اصل 44 قانون اساسی پیش بینی شده؛تاکنون نتوانسته ایم خصوصی سازی را به نحو احسن انجام دهیم.

قیمت 55 دلاری برای نفت در بودجه 96 متعادل است

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درخصوص پیش بینی قیمت نفت و دلار در بودجه 96 گفت: قیمت 55 دلار برای نفت در بودجه قیمت متعادلی است،البته دولت در برآورد این قیمت قطعا معادلاتی را درنظرگرفته است و  پیش بینی هایی که مجامع بین المللی در مورد قیمت نفت در سال آینده دارند،در این قیمت تاثیر خواهد داشت؛اما باتوجه به شرایطی که وجود دارد،به نظر نمی رسد که این قیمت خیلی خوشبینانه باشد.

دخالت دولت برای کنترل قیمت ارز به ضرر بازار است

نورقلی پور تصریح کرد:درباره قیمت ارز در بودجه باید گفت که این عدد کمی پائین تر از مبلغ واقعی درنظرگرفته شده است؛چراکه با نظر به نرخ تورم،وضعیت بازار نشان می دهد که حداقل با توجه به اینکه الان قیمت ارز بالاتر از آن رقمی است که در بودجه دیده شده است،بسیار بعید است که این رقم به 3 هزار و 300 تومان برگردد،مگر اینکه  شرایط خاصی در بازار اعمال شود و خود دولت و بانک مرکزی بخواهند این کار را انجام دهند که قطعا این اقدام خروج از معادلات بازار است و ممکن است به صورت موضعی و تصنعی راهگشا باشد؛اما در درازمدت به ضرر بازار خواهد بود./خانه ملت

مطالب مرتبط:

گازرسانی به 64 روستای شهرستان مینودشت

کاهش نرخ ولادت در گلستان نسبت به سال ۹۴

یک اقامتگاه ارزان قیمت برای مسافران کم توقع

فرودگاه‌های گرگان و کلاله جزو 51 فرودگاه زیان ده کشور است

اعزام طوسی به تورنمنت خارجی به کسب نتایج مطلوب وی بستگی دارد

آسیب جدی سیل به جاده‌های استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram