tarhe abresani 01تورکمن نیوز- اخبار کلاله: مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان گفت: پروژه آبرسانی زاو شهرستان کلاله که با افتتاح آن به ۷۲ روستا آبرسانی می‌شود به ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مهدی شکیبافر بعد از ظهر دیروز در عملیات احداث مخزن هزار مترمکعبی آب شرب روستایی در کلاله اظهار داشت: احداث این مخزن که آب شرب 9 روستای بخش مرکزی را از مجتمع آبرسانی زاو تامین می‌کند بیش از 400 میلیون تومان اعتبار دارد.

وی افزود: این پروژه از محل اعتبارات ملی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی وزارت نیرو در طرح‌های استانی قرار دارد و خط انتقال آب مخزن به طول 10 کیلومتر هم به‌زودی اجرایی خواهد شد که در مجموع 20 میلیارد ریال هزینه دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان تصریح کرد: با اتمام این عملیات، روستاهای یکه قوز علیا، یکه قوز سفلی، خواجه حسن، کاظم خوجه، گونیلی، صالح آباد، اجن سنگرلی، اجن بلوک و چهار مازو با 2304 خانوار و جمعیتی بالغ بر 9024 نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

شکیبافر اظهار کرد: پروژه آبرسانی زاو که باید به 72 روستا و برای بیش از 70 هزار نفر آب شرب سالم تامین کند بیش از 640 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از این 72 روستا، 17 روستا مربوط به شهرستان مراوه‌تپه و 55 روستا متعلق به شهرستان کلاله است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گلستان گفت: هم‌اکنون 2 روستای مراوه‌تپه و 44 روستای کلاله با 34 هزار جمعیت از آب شرب این مجتمع بهرمند شده‌اند.

فرماندار کلاله هم در این جلسه گفت: امیدواریم با تامین اعتبار انجام شده در مدت 6 ماه آینده این پروژه به پایان برسد و مردم از آن بهره‌مند شوند.

نصرت برزگر گفت: عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی زاو که آب شرب 72 روستا را  تامین می‌کند از سال 78 آغاز و تاکنون بیش از 14 میلیارد تومان هزینه شده است./ تسنیم

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

صفر سیجانی: حوزه استحفاظی منابع طبیعی شهرستان گنبد کاووس بیش

برگزاری نهمین جلسه شورای اداری شهرستان گرگان

نیاز تیم هاوش گنبد به یک بازیکن دریافت‌کننده قدرتی

اختصاص 542 میلیارد ریال اعتبار به مکانیزاسیون کشاورزی استان

مدیرآموزش و پرورش کلاله: 95 درصد مردم کلاله با سواد هستند

جلسه خداحافظی ضمیر فرماندار سابق با کارکنان فرمانداری شهرستا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram