TurkmensNews Telegram TN

Elektronicمقالات تخصصی - تورکمن‌نیوز: چهارمین انقلاب صنعتی دنیا انقلاب دیجیتالی است به این معنا که در یکی از مراحل تولید و توزیع  و مصرف کالاها یک ابزار دیجیتال نقش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  ابزار دیجیتال ابزاری است که در آن ترانزیستور دیجیتالی به کار رفته، کار عمده ترانزیستور اتصال دو نقطه در بُرد الکترونیکی بوده و ترانزیستور دیجیتالی علاوه بر وظیفه فوق توانایی ذخیره داده‌ها را داراست، پیشرفت‌های چشمگیر در صنعت الکترونیک در دهه‌های اخیر هم توانایی ترانزیستورها (و در نهایت کالاهای دیجیتال) را روز به روز افزایش داده و بالعکس قیمت آنها را به شدت کاهش داده و این امر شرایط گرایش انسان‌ها را به استفاده از کالاهای دیجیتال را  مهیا کرده است، همه‌ی ما هر روزه  از چندین کالای دیجیتال استفاده می‌کنیم، موبایلی که از دست‌مان رها نمی‌شود، مانیتور و تی وی و...
حدود یک ماه پیش سامسونگ اولین یخچال اندرویدی را ساخت که توانایی اتصال به شبکه‌های اجتماعی را داشته و خود سفارشات شما را به هایپر مارکت را انجام می‌دهد، ماشین‌های بدون راننده آن چیزی که سال‌ها در تخیلات ما بود ساخته شدند، شرکت شیفت ویر اولین کفش دیجیتالی را به بازار عرضه کرد و آمازون بسته‌هایش را از طریق پهبادها به مشتریانش عرضه  می‌کند. اینها مثال‌هایی از ابعادی از زندگی بشریت است که همین الان به وقوع پیوسته است، آینده را خودتان تصور کنید... می‌خواهم بگویم  خواسته و یا ناخواسته  به خاطر منافع بسیار ناچاریم در مسیر انقلاب دیجیتالی قرار بگیریم... اکنون فرصت آن است که اندیشمندان تورکمن صحرا تفکر کرده و  بهترین نحوه برخورد با این انقلاب را اتخاذ نمایند. علاج واقعه قبل از وقوع کنیم به گونه‌ای که ما بازنده نباشیم...
وضعیت اشتغال در آینده به سمت دوقطبی شدن خواهد رفت، یعنی دو طیف مشاغل با سطح تخصص و مهارت بسیار بالا و مشاغل با سطح تخصص و مهارت بسیار  پایین که در واقع کارهای فیزیکی و بدنی  را شامل می‌شوند، پیش خواهد رفت. حوزه‌ی وسط یعنی مشاغل با مهارت‌های متوسط  نیز توسط ربات‌ها، هوش‌های مصنوعی و ابر کامپیوترها انجام خواهند شد، مشاغل با مهارت بالا در بخش‌هایی که به شدت 1- پیچیده، 2- فکری و 3- استراتژیک هستند متمرکز شده‌اند. بسیاری از این‌گونه مشاغل ذهنی برای قشر بزرگی از افراد تحصیلکرده نیز دشوار و پیچیده هستند و صرفا با در دست داشتن مدرک دانشگاهی «نمی‌توان» از عهده آنها برآمد. همین امر موجب ثابت ماندن دستمزد بسیاری از تحصیلکردگان دانشگاهی در دهه‌های اخیر خواهد شد. به عنوان مثال: در 10-15 سال آینده برای مدیریت یک کسب‌و‌کار، طراحی محصولی جدید، ارائه مشاوره به بیماران، برنامه نویسان، تحلیل‌گر داده‌ها و برای راننده گان تراکتور، قصاب‌ها و تمیز کنندگان خانه‌ها کار هست  اما برای حسابدار، بقال سر کوچه،  شغل‌های با مهارت متوسط، بازاری برای کسب درآمد وجود نخواهد داشت، این مشاغل حذف شده و افراد آن به جرگه مشاغل فیزیکی و یدی خواهند پیوست مانند کار شریف کارگری، رانندگی ماشین‌های سنگین و... (برای مردان) و خدمتکار خانه بودن، پرستاری و  نظافت  بچه (برای خانم‌های لیسانس و فوق لیسانس).
هم‌اکنون ما در محله‌های بالای شهر تهران گلین‌هایی را می‌بینیم که به دنبال رزق و روزی حلال خود و خانواده‌هایشان هستند. چندین سال دیگر با ایجاد شکاف‌های درآمدی شدید شاهد افزایش این مشاغل در محله‌های پولدار نشین گرگان و گنبد و... خواهیم بود.
برای آینده
1- دانش‌های اولیه به مانند زبان انگلیسی، ریاضی، فیزیک، برنامه نویسی و موسیقی به سرعت برای هر کسی -خواه خودمان باشیم خواه فرزندمان- به حد قابل قبولی باید برسانیم. برای مثال در سنین نوجوانی باید توانایی تکلم زبان انگلیسی را داشت.
2- اگر کسی تحصیل می کند  -یا والدین- در ذهنش مدرک دکترا یا حداقل چندین فوق لیسانس را در نظر بگیرد بعلاوه تطابق واقعی و عملی دانش فرد با تقاضای بازار. فوق لیسانسی که توانایی برآورده کردن تقاضای بازارش را ندارد نباید دلخوش به مدرکش  باشد .
3- تفکر کار آفرینی: در همه کشورها دولت‌ها در حال کوچک شدن هستند، کارمندی دولت (به شکل کنونی‌اش) یا کارمندی شرکت‌های خصوصی بزرگ شغلی بدون ضمانت به حساب خواهد آمد، هر فردی لاجرم باید تفکر کار آفرینی را در خود به خوبی پرورش دهد تا بتواند شرکت و بیزینس خود را، راه انداخته و کسب درآمد کند.
برای مهارت‌های آینده می‌توان کار تیمی، تئوری تعادل و موارد دیگر را نیز اضافه کرد./اسماعیل  آشری

منبع: نشریه ایل‌آی، سال اول - شماره 3

 

مطالب مرتبط:

واکنش قطر به دست دادن ظریف و الجبیر در ترکیه

توسعه اقتصادی و اشتغال گنبدکاووس با تصویب منطقه آزاد اینچه‌ب

بارها روییدیم و بارها پژمردیم

بازدید معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از بنادر گلس

تدارک 119 مدرسه گلستان برای اسکان مسافران فرهنگی در تابستان

زندانی ۳۳۱ نفر به دلیل جرایم غیر عمد در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram