marjan naz ghelichei 01اخبار اجتماعی- تورکمن نیوز: مستند تلویزیونی فرماندار فقید بندرترکمن شهید مرجان نازقلچی عصر امروز یکشنبه از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مستند تهیه شده از زندگی شهید مرجان نازقلچی ساعت 19 و 50 دقیقه یکشنبه و در عصر روز عرفه از شبکه دو سیمای چمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
این مستند نگاهی اجمالی به فعالیت ها و خدمات این بانوی ترکمن و فرماندار بندرترکمن که در فاجعه منا به شهادت رسید، دارد و خدماتی را که در مدت فرمانداری در این شهرستان اجرایی کرد را به تصویر کشیده است.
تصاویر و ویدیو های کمتر دیده شده، مصاحبه با برخی از مسوولان شهرستان و استان و مقامات کشوری در خصوص این بانوی ترکمن گلستانی از جمله موارد گنچانده شده در این مستند تلویزیونی است.
مرجان نازقلچی فرماندار فقید این شهرستان که از بانوان قوم ترکمن و اهل سنت است، نخستین فرماندار زن در شمال ایران و سومین فرماندار زن در کل کشور در دولت تدبیر و امید بود.
نازقلچی متولد 1353 دانش آموخته دو رشته علوم تربیتی (شاخه مدیریت و برنامه ریزی) و حقوق قضائی در مقطع کارشناسی در آخرین روز بهمن ماه 81 به عنوان کارشناس امور بانوان فرمانداری ترکمن و از طریق آزمون استخدامی جذب بدنه وزارت کشور شد.
در سوابق خدمتی نازقلچی مسوولیت هایی همچون بخشدار مرکزی بندر ترکمن طی سالهای 83 تا 85 و عضو شورای حل اختلاف این شهرستان از سال 1383 وجود دارد.
نازقلچی همچنین در آزمون بعثه رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به عنوان معینه کاروان های حج (دستیار روحانی بین کاروان های حج احناف استان گلستان) قبول شد.
فرماندار فقید بندر ترکمن جدای از مسوولیت سیاسی طی سالهای گذشته در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز مشارکت فعالانه داشت، وی همچنین به عنوان نائب رییس کمیته سازمان نهاد بانوان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور فعالیت داشت.
نازقلچی موفق به دریافت لوح سپاس از دفتر رهبر معظم انقلاب به سبب ارسال مقاله 'نقش رهبری در اتحاد امت واحده اسلامی' نیز شده بود.
شهرستان ترکمن با افزون بر61 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

تعریض پل شهید باهنر آق‌قلا به مراحل پایانی نزدیک می‌شود

اجلاسیه 4 هزار شهید استان گستان معرفی شدند

سعیده نازقلیچی بی تدبیری آل سعود باعث فاجعه منا شد

امروز چه روزیست؟/3 اردیبهشت - 23 آوریل؛ در تاریخ چه گذشت؟

گلستان روی خط خشکسالی است/ کشاورزی استان آب را می‌بلعد

پایان چشم انتظاری کودکان مرجان نازقلیچلی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram