1849949تورکمن نیوز - اخبار اجتماعی: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تاکنون ۱۱۳ نقطه آلوده در استان گلستان شناسائی شده و در اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر اولویت نخست سند جامع امنیتی استان است.

وی با بیان اینکه 113 نقطه آلوده در استان گلستان وجود دارد، اظهار کرد: ما از فرمانداری‌ها خواسته‌ایم با شناسایی شاخص‌ترین نقطه آلوده حوزه جغرافیایی خود، هر چه سریع‌تر با کمک شورای تأمین شهرستان اقدام به پاکسازی این نقاط کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان یادآور شد: ما در سال گذشته 3 روستای شاخص و منطقه آلوده را در گرگان و گنبدکاووس با کمک خود اهالی پاکسازی کردیم و به زودی به همراه اعضاء شورای تأمین استان در مساجد واقع در این روستاها حضور پیدا خواهیم کرد و با بازدید از این مناطق با مردم پیرامون وضعیت محیط زندگی‌‌شان گفت‌وگو خواهیم کرد.

طهماسبی با بیان اینکه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت 4 وظیفه عمده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است، افزود: سیاست‌گذاری‌های کلان در این حوزه در مرکز و توسط دولت ، وزیر کشور و جانشین وی در ستاد مبارزه با مواد مخدر، انجام و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی اظهار کرد: شما در شورای هماهنگی وظیفه دارید سیاست‌های ابلاغی را بومی‌سازی و برای پیاده کردن آن برنامه‌ریزی کنید، با اینکه دبیرخانه شورای هماهنگی به عنوان پیشانی کار مبارزه و پیشگیری در استان‌ها باید هماهنگی لازم را بین دستگاه‌های عضو شورا و کمیته‌های آن به وجود آورده و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تأکید بر بهسازی نقاط آلوده استان گلستان خواستار سرکشی و بازدیدهای دوره ای از این نقاط شد.

طهماسبی با بیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی بهبود یافتگان از ضرورت‌های این حوزه است، اظهار کرد: باید با بکارگیری فن‌آوری نرم‌افزاری، بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از همه قاچاقچیان، زندانیان مرتبط با مواد مخدر، معدومین، بهبودیافتگان و خانواده‌های آنها وجود داشته باشد.

وی بر کیفیت‌بخشی به مرکز ماده 16 استان، بهینه‌سازی امر جمع‌آوری معتادین، حرفه‌آموزی مراکز درمانی، فعال‌سازی کمیته اشتغال و توانمندسازی معتادان بهبود یافته، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه، ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، استفاده از خدمات مشاوران و روانشناسان، سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری، بومی‌سازی راهکارهای مبارزه و مقابله، ایجاد پیوست فرهنگی اجتماعی در امر مبارزه، تلاش برای ساماندهی معتادان متجاهر و پیگیری و نظارت بر انجام طرح های مبارزه تا حصول نتیجه را، از دیگر موارد، مورد اهتمام شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان اعلام کرد.

در این مراسم محمودرضا روحانی‌فر به عنوان سرپرست جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستانمعرفی و از زحمات سید احمد حسینی دبیر پیشین شورا تقدیر شد.

با کانال تلگرامی « شبکه خبر» همراه شوید

مطالب مرتبط:

۹۰۰ معتاد متجاهر در استان گلستان دستگیر شدند

نبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری/عدم همراهی مدیران در جذب گردش

کنگره رزمندگان استان گلستان در گنبدکاووس آغاز شد

جو نسبتا پایدار هوای گلستان تا پایان هفته

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۶ پروژه آب منطقه‌ای استان گلستان در دهه

رشد اقتصادی مهمترین اولویت مجمع نمایندگان گلستان درمجلس است

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram