sad golestan 02تورکمن نیوز- اخبار گلستان: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: ۳۵ درصد ظرفیت سدهای استان گلستان تکمیل‌شده است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، سید محسن حسینی، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 35 درصد از ظرفیت 14 سد مخزنی استان گلستان پرشده است.

وی افزود: از مجموع 300 میلیون مترمکعب ظرفیت ذخیره‌سازی سدهای مخزنی استان گلستان 104 میلیون مترمکعب پرشده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان تصریح کرد: در سال گذشته آبی تنها 13 درصد از ظرفیت سدهای استان گلستان تکمیل‌شده بود که امسال با افزایش 2.5 برابری ظرفیت ذخیره‌سازی آب به 35 درصد رسیده است.

حسینی گفت: هم‌اکنون 18 درصد از سد مخزنی کوثر آبگیری شده است که در سال گذشته تنها 16 درصد آبگیری شده بود و سدهای بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان و دستغیب و تالاب‌های آلماگل و آلاگل نیز نسبت به سال گذشته افزایش حجم آبگیری داشته‌اند.

به گفته وی، کاهش آبدهی رودخانه‌های استان گلستان علیرغم افزایش بارندگی‌ها به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر بوده است که حوضه گرگانرود کاهش بیشتری را نشان می‌دهد.

حسینی با اشاره به انسداد 29 حلقه چاه غیرمجاز تا 16 بهمن امسال گفت: در ادامه طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان با سرعت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته 29 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های گرگان، گنبد، کردکوی، آق‌قلا، کلاله و آزادشهر مسدود شد که شامل شهرستان‌های آق‌قلا یک، گرگان 2، آزادشهر 4، گنبد 6، گالیکش 1، کردکوی 13 و کلاله 2 حلقه چاه غیرمجاز می‌شد.

حسینی اظهار کرد: چاه‌های غیرمجاز مسدود شده در شهرستان گرگان در روستاهای للدوین و اتراچال، در آق‌قلا در روستای دلیجه، در کلاله در روستاهای شهرک جمهوری و عاشورا، در گنبدکاووس در روستاهای محمد ایمر، ایمر ملا ساری، انور آباد، باغلی مرامه و سارلی علیا، در گالیکش در روستای آق قمیش، در کردکوی در روستاهای مهتر کلاته، یساقی، چهارده و دنگلان، در بندرگز در روستاهای گل افرا و حومه شهر نوکنده و در آزادشهر در روستاهای حاجی نبی و پشمک توقتمیش بوده است.

وی تأکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون 148 مورد انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان گلستان انجام‌شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

۶۶ هزار تن گندم و ۲۱ هزار تن جو در شرق استان گلستان خریداری

گلستان قهرمان رقابت‌های کشتی نوجوانان کشور شد

تاکید امامان جمعه اهل سنت گلستان بر ضرورت وحدت و انسجام امت

پرتابگر المپیکی گلستان برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شو

اجرا ۳۹۱ عملیات امداد و نجات در تعطیلات نوروز در گلستان

معاون استاندار: تنها دو شهر بزرگ گلستان با کمبود 375 لیتر آب

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram