Gharravi02تورکمن نیوز - اخبار شرق گلستان:  نماینده مردم شرق استان گلستان در یادداشتی به تناقض میان بیکاری با منابع موجود در استان گلستان اشاره کرد و به طرح پیشنهاداتی در زمینه رشد اقتصادی و ایجاد فرهنگ کارآفرینی پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، شهرام کوسه غراوی حلول ماه مبارک پربرکت رمضان ماه مهمانی خدا بر تمام مسلمین جهان مبارک باد. دعا میکنم با اتکال به خداوند، با مشارکت مردم، با اعتماد سازنده بین دولت و مردم دو مشکل عمده ی جامعه (بیکاری و تورم ) تا حدود زیادی حل شده و هدف نیز همین است.

لازم می‌دانم چند نکته رو در اولین روز ماه مبارک رمضان شفاف و واضح بیان کنم:

۱- استان گلستان دارای منابعی است که وجود بیکاری با این منابع تناقض دارد. شاید عدم شناخت کافی و یا نبود تمرکز روی این منابع و همچنین نبود آموزش های لازم برای قشر جوان،این تناقض را به وجود آورده است.

۲- اگر منتظر رشد اقتصادی و ایجاد فرهنگ کارآفرینی نشسته ایم، منتظر اینکه مسئولین چه می کنند، اوضاع همینی هست که هست. مردم صاحب اصلی این کشور هستند، صاحب اصلی این منابع فراوان ملی که استفاده بهنگام آن نباید بیکاری فلج کننده ای به بار بیاورد . مردم باید مشارکت داشته باشند ایده هاشون را اعلام کنند، کوتاهی های مسئولین را مستقیما از ابزارهای ارتباط عمومی همچون پایگاه اینترنتی گوشتزد نمایند تا همه درست رفتار کرده باشیم.

۳- فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود را حفظ کنیم چون تضعیف در این فرهنگ جوانان را به تن پروری و نا امیدی کشانده و گرایش جوانان به‌این‌ دو موضوع، بزرگترین ضربه به یک کشور است. راهکارهایی دارد همچون صله رحم بین مردم و مسئولین، حفظ بزرگی مراسم مذهبی چون ماه رمضان و ارزش های آن.

۴- تشکیل کارگروه های مردمی برای ساماندهی مشارکت مردم.

۵- تشویق جوانان به مشاغل مبتنی بر دانش و در پایه تولیدمحور، راهنمایی جوانان در انتخاب هایشان تا رشته های دانشگاهی صرفا خدماتی را انتخاب نکنند که عواقبی همچون( فارغ التحصیلی زیاد-بیکاری زیاد ) داشته باشد.

و در آخر، ماه رمضان، در ابتدای خدمت رسانی به مردم را خوش یمن دانسته و از خداوند منان شجاعت و درایت را طلب می کنم تا در حرف و عمل یکسان رفتار نمایم./اترک

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

وقوع زلزله خفیف در آق‌قلا

شرایط منطقه بهترین فرصت را برای توسعه صادرات فراهم کرد

برگزاری جشن روز ملی گنبدقابوس با حضور اقوام گلستانی در جوار

فعالیت 15 مرکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در گلستان

اتحادیه اروپا: شهرک‌سازی اسراییل صلح را تهدید می‌کند

افزایش دما و احتمال آتش سوزی در جنگل‌های گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram