Gandom Kombaiinتورکمن نیوز- اخبار اقتصادی: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی از خرید گندم در استان ایجاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، حسین کاویانی عصر چهارشنبه در کارگروه اقتصادی استان گلستان، اظهار کرد: در سال جاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته که پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن تولید شود.

وی افزود: برای خرید محصول کلزا باقیمت تضمینی دو هزار و ۵۳۰ تومان مصوبه شورای اقتصاد ۱۵ مرکز خرید در استان در نظر گرفته‌شده و شرکت غله و خدمات بازرگانی مباشر خرید این محصول است.

کاویانی تصریح کرد: امسال در سطح استان ۸۸ هزار هکتار از اراضی کشت جو اختصاص‌یافته است که پیش‌بینی می‌شود ۲۱۵ هزار تن پیش‌بینی جو توسط ۳۰ مرکز خرید که مباشر آن در استان معاونت امور دام جهاد کشاورزی است، خریداری شود.

وی ادامه داد: قیمت تضمینی خرید جو در استان یک هزار و دو تومان در نظر گرفته‌شده درحالی‌که قیمت توافقی آن حدود ۷۰۰ تومان است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تنها قیمت جو تضمینی است و خرید آن تضمینی نبوده و اختلاف قابل‌توجهی بین قیمت تضمینی و توافقی وجود دارد، ممکن است در این حوزه با مشکلاتی مواجه شویم.

کاویانی بابیان اینکه امسال در ۳۸۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان گندم کشت‌شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی تولید گندم در گلستان یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن است اما پیش‌بینی خرید ما حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

وی بابیان اینکه قیمت تضمینی گندم نیز یک هزار و ۲۷۰ تومان اعلام‌شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی از خرید گندم در استان ایجاد شد و پول گندم کاران بین چهار تا ۱۰ روزبه آن‌ها پرداخت شد.

به گفته کاویانی امسال چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت سیب‌زمینی اختصاص‌یافته است که پیش‌بینی می‌شود ۱۱۵ هزار تن برداشت شود.

وی بابیان اینکه قیمت خرید سیب‌زمینی به‌صورت تضمینی اعلام نمی‎شود، افزود: در سال گذشته ۳۲ هزار تن سیب‌زمینی از استان صادر و تاکنون یارانه ۱۵۰ تومانی ۹ هزار و ۷۰۰ تن سیب‌زمینی صادراتی استان پرداخت‌نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: گوجه‌فرنگی نیز در ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی سطح استان کشت‌شده که پیش‌بینی می‌شود که بین ۲۴۵ تا ۲۶۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در استان برداشت‌شده و به‌صورت توافقی به فروش برسد./ مهر

telegram

شبکه خبری گلستان، ایران و جهان:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

عباسی: افزایش مالیات بر درآمد پزشکان منجر به بی‌رغبتی آنها ب

بارندگی در استان گلستان از فردا آغاز می‌شود/کاهش ۱۴ تا ۱۸ در

ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در ‌گنبدکاووس افتتاح شد‌

تلف شدن يك فك خزري در تور صيادان

حاتم‌بخشی‌های دولت احمدی‌نژاد در اوج فشار تحریم‌ها

تولد 6 هزار و 179 نوزاد در گلستان امسال

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram