امروز : شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    91982

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    11:57 | ۰۱ فروردین ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

راه‌آهن ترکمنستان - مدرن‌سازی بخشی از شبکه راه‌آهن ترکمنستان توسط روسیهترکمن نیوز:  در جریان مذاکرات ویدئو کنفرانسی بین مسئولین فنی شرکت راه‌آهن دولتی ترکمنستان با شرکت‌های راه‌آهن روسیه، طرفین در خصوص اجرای طرح‌های مشترک از جمله احداث و مدرن‌سازی خطوط ریلی ترکمنستان بحث و تبادل نظر نمودند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  بر اساس خبرگزاری شبه دولتی اورینت ترکمنستان، نمایندگان شرکت‌های راه‌آهن روسیه و شرکت بین‌المللی RZD روسیه پیشنهادی‌های منسجمی در خصوص مدرنیزه کردن و توسعه موثر راه‌آهن ترکمنستان ارائه دادند. همچنین طرف ترکمنی علاقمندی خود را به همکاری با شرکت‌های روسی در توسعه پروژه ساخت و برقی نمودن خط آهن به طول 1150 کیلومتر در مسیر ترکمن‌آباد-عشق‌آباد-ترکمن‌باشی ابراز داشتند. همچنین طرف ترکمنی علاقمندی خود را نسبت به برقی نمودن مسیر ریلی عشق‌آباد- داش‌آغوز به طول 522 کلیومتر ابراز داشت.

طرف روسی در مقابل آمادگی خود را برای تدارک آخرین تکنولوژی و تجهیزات در دسترس برای اجرای پروژه‌های ریلی مورد اشاره اعلام کرد. از طرف دیگر طرف ترکمنی متعهد شد، کلیه مدارک لازم برای مطالعه جنبه فنی و مطالعه قابلیت اجرایی پروژه‌های مذکور را از حیث  سازماندهی و تأمین مالی در اختیار طرف روسی قرار دهد.

شایان ذکر است، مسیر ریلی ترکمن‌آباد (چارچو)- عشق‌آباد- ترکمن‌باشی از شمال شرق ترکمنستان در کنار مرز ازبکستان آغاز شده و بعد از طی مسیر حدود 580 کیلومتر به عشق‌آباد می‌رسد. این مسیر ریلی در ادامه به طول حدود 570 کیلومتر به بندر ترکمن‌باشی در کنار دریای خزر می‌رسد. مسیر ریلی مورد اشاره در حال حاضر موجود و فعال است و هدف از اجرای پروژه مذکور تقویت و برقی نمودن پروژه مذکور می‌باشد. البته جزئیات اجرای طرح توسعه این پروژه هنوز مشخص نشده است.

همچنین مسیر عشق‌آباد به داش‌آغوز به عنوان بخش دیگر از شبکه ریلی ترکمنستان به طول 522 کیلومتر پایتخت این کشور را در جنوب مرکزی ترکمنستان به شمال وسطی در کنار مرز قزاقستان و به شبکه ریلی آن کشور وصل می‌کند.

شبکه ریلی ترکمنستان در مسیر شرقی و غربی و شمال و جنوبی و با چند مسیر متنوع، علاوه بر دریای خزر با همه کشورهای همسایه خود یعنی جمهوری اسلامی ایران (در دو نقطه سرخس و اینچه برون)، قزاقستان و افغانستان (هر دو کشور در دو نقطه) و ازبکستان ارتباط ریلی دارد. مسیر ریلی ترکمن‌آباد به عشق‌آباد و ترکمن‌باشی که در عشق‌آباد با مسیرهای شمالی و جنوبی تلاقی دارد، از جمله مسیرهای مهم است که از نظر ترکمن‌ها، بخش عمده از کریدور لاجورد محسوب می‌شود. ترکمنستان در سال‌های گذشته، علاوه بر ایجاد خطوط ریلی جدید، لوکوموتیوها و واگن‌های مسافری و باری خود را بازسازی نموده است. برنامه خطوط ریلی و لوکوموتیوی ترکمنستان در حال تحول و توسعه می‌باشد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز