امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    115263

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:49 | ۱۱ آبان ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

روسیه 1 300x151 - امضای توافقنامه ایجاد کمیسیون پارلمانی و همکاری بین روسیه و ترکمنستانترکمن نیوز:  «قربانقلی بردی محمداف» رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان و «والنتینا ماتوینکو»، رئیس شورای فدراسیون روسیه در مسکو توافقنامه ایجاد کمیسیون پارلمانی و همکاری را امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  به دعوت رئیس شورای فدراسیون روسیه، بردی محمداف در یک سفر رسمی به مسکو سفر کرده است.

رئیس شورای فدراسیون روسیه ابراز اطمینان کرد سند امضا شده مرحله جدیدی در توسعه همکاری‌های بین پارلمانی را امکان‌پذیر ساخته اجازه می‌دهد تا به درستی نهادینه شود و چشم اندازهای جدیدی را برای همکاری بین قانونگذاران دو کشور بگشاید.

وی تاکید کرد: می‌توانم بگویم مشارکت راهبردی روسیه و ترکمنستان، با ثبات استثنایی گفت‌وگوی سیاسی مبتنی بر اصول احترام متقابل و با در نظر گرفتن منافع یکدیگر متمایز شود.

ماتوینکو دستور داد تشکیل بخش‌های ملی کمیسیون آغاز شود و در مورد تاریخ اولین جلسه تصمیم گرفته شود که طی آن آیین‌نامه تصویب و برنامه کاری سالانه تنظیم شود.

مقامات روسیه و ترکمنستان تصمیم گرفتند که حداقل سالی یک بار ملاقات کنند که طرف روسی پیشنهاد برگزاری اولین نشست در مسکو و آستاراخان را داد.

به نوبه خود، رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان خاطرنشان کرد تعامل پارلمانی کمک بزرگی به توسعه مداوم مشارکت استراتژیک بین دو کشور، تقویت دوستی و درک متقابل بین کشورها و مردمانی است که با تاریخ و فرهنگی عمیق متحد شده‌اند.

بردی محمداف گفت: باید در اینجا یک مانع قانونی محکم برای مظاهر افراط گرایی، رادیکالیسم، ایجاد شود و تلاش برای تضعیف و بی اعتبار کردن پایه‌های دولت کاملاً از بین برده شود.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز