امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

کسی نمی‌تواند خودش نمونه دوپینگ بگیرد

واکنش رییس فدراسیون به دوپینگ اسب سردار آزمون

khalili 12m 300x200 - واکنش رییس فدراسیون به دوپینگ اسب سردار آزموناخبار ورزشی– ایتنانیوز-  رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: مدال برنز پوررضایی و حضور سوارکاران ایرانی با اسب‌های خود در ترکمنستان اولین قدم برای خروج سوارکاری ایران از انزوا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  مسعود خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره انتخاب ایران به عنوان میزبان کنفدراسیون سوارکاری آسیا در تهران اظهار داشت: برای اولین‌بار ایران میزبان این مجمع عمومی خواهد بود و ما توانستیم این میزبانی را در مجمع فوق‌العاده‌ای که در فرانسه برگزار شد به دست آوریم. در آنجا مصوب شد تا ایران در اردیبهشت‌ماه سال آینده میزبان مجمع کنفدراسیون سوارکاری آسیا باشد.

وی افزود: در منطقه شرق آسیا مثل ژاپن، کره‌جنوبی و هنگ کنگ تمرکز زیادی بر روی مسابقات سوارکاری وجود دارد و فعال کردن رشته‌های ورزشی در منطقه غرب آسیا و رونق بخشیدن به آن یکی از برنامه‌هایی است که در این مجمع در دستور کار قرار می‌گیرد. همچنین ما امیدواریم بتوانیم میزبانی خوبی از این مجمع داشته باشیم و قطعاً پیشنهاداتی هم در رابطه با حضور پررنگ ایران در کنفدراسیون سوارکاری آسیا ارائه خواهد شد.

خلیلی درباره موفقیت تیم ملی پرش با اسب ایران در مسابقات داخل سالن آسیا که به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شد، گفت: خوشبختانه اتفاق خوبی برای جامعه سوارکاری ایران رخ داد و تیم ملی سوارکاری با اسب‌های خودشان برای اولین بار در این مسابقات برون‌مرزی شرکت کردند و داود پوررضایی موفق شد به مدال برنز دست یابد در شرایطی که تیم‌های قدرتمندی از عربستان، قطر و سوریه در این مسابقات حضور داشتند.

وی گفت:‌ امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا سوارکاری ایران از انزوا خارج شود. ما قطعاً خودمان را برای بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز آماده می‌کنیم و همواره می‌گویم که مقام آوردن در آسیا خیلی با مقام آوردن در جهان تفاوت ندارد. مثلاً عربستان نایب قهرمان جهان است و مقام آوردن در کنار چنین تیم‌هایی واقعاً سخت خواهد بود.

خلیلی ادامه داد: حدود یک الی دو ماه برنامه‌ریزی کرده بودیم تا سوارکاران مراحل قرنطینه اسب‌های خود را به خوبی پشت‌سر بگذارند تا بتوانند در این مسابقات شرکت کنند. البته حضور سوارکاران ایران با اسب‌های خود برگ برنده فدراسیون سوارکاری بود و خیلی از تیم‌ها وقتی متوجه می‌شدند که ما با اسب‌های خودمان در مسابقات کره‌ایم به ما تبریک می‌گفتند.

رئیس فدراسیون سوارکاری درباره انجام آزمایشات دوپینگ و همچنین دوپینگ اسب سردار آزمون که مثبت اعلام شده بود و حواشی که این موضوع به وجود آورده بود، اظهار داشت: کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون سوارکاری کاملاً مستقل است و برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که از کدام اسب نمونه‌گیری می‌شود پنج آزمایشگاه معتبر در جهان وجود دارد که فدراسیون جهانی آنها را تأیید کرده است و آزمایشگاه فرانسه که نمونه‌های دوپینگ به آنجا ارسال می‌شود یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های جهان محسوب می‌شود در آنجا هیچ اسمی از مالک اسب‌ها آورده نمی‌شود و مشخص نیست که نمونه اسب برای کدام فرد است و پس از تأیید جواب آزمایش نمونه دوپینگ مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند خودش نمونه بگیرد در این باره افسر رسمی باید از اسب مورد نظر نمونه بگیرد و آزمایشگاه هم تأیید کند. صحبت‌ها باید در این باره کارشناسی‌شده باشد.

خلیلی افزود: البته ما در این باره هیچ وقت به دنبال پاسخگویی نبودیم و سعی کردیم تا راه قانونی را دنبال کنیم و راه قانونی این بود که آنها درخواست دهند و پس از آن نمونه دوم ارسال می‌شود که این کار را نکردند. البته باید بگویم دفعه اول نیست که دوپینگ اسب سردار آزمون مثبت اعلام شده است. مربی که اسب ایشان را در اختیار دارد در موارد مشابه هم همین دارو را به اسب‌های دیگر تزریق کرده بود و دوپینگ آنها هم محرز شده بود. البته ما نمی‌خواهیم که به این مسائل بپردازیم و آنها را رسانه‌ای کنیم.

وی درباره اینکه اخباری منتشر شده بود مبنی براینکه اعتبار آزمایشگاه فرانسه ساقط شده است، گفت: چنین چیزی نبوده است و تا این لحظه که من در حال صحبت هستم فدراسیون جهانی آزمایشگاه فرانسه را مورد تأیید قرار داده است. البته کمیته مبارزه با دوپینگ نادو آزمایشگاه مربوط به انسان را نامعتبر اعلام کرده بود و آزمایشگاه مربوط به اسب کاملاً معتبر است و دو فدراسیون جهانی اسب‌دوانی و سوارکاری که در مجموع ۳۰۰ کشور عضو آنها هستند از این آزمایشگاه استفاده می‌کنند.

رئیس فدراسیون سوارکاری درباره برنامه‌های آتی فدراسیون سوارکاری هم گفت: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته فینال مسابقات کورس اسب‌دوانی تهران را برگزار خواهیم کرد که موفق شدیم خوشبختانه ۱۵ دور از این رقابت‌ها را برگزار کنیم و در هفته آینده هم مسابقات قهرمانی پرش از مانع قهرمانی کشور در باشگاه نوروزآباد برگزار خواهد شد.

 

گروه خبر ایتنانیوز

https://telegram.me/ITNAnews

منبع: فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز