امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    53078

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:47 | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

13980219000461 Test PhotoN 300x184 - «بردی محمداف» روز پیروزی را به مردم این کشور تبریک گفتتورکمن نیوز: رئیس جمهور ترکمنستان به مناسبت روز پیروزی به مردم این کشور تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ به نقل از فارس در بیشکک، «قربان قلی بردی محمداف» هفتاد و چهارمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم را به مردم این کشور تبریک گفت.

در این پیام آمده است: روز پیروزی، تحول کلیدی است که ارزش واقعی صلح، دوستی، برادری و مهربانی را نشان داد.

امسال در ترکمنستان به مناسبت روز پیروزی مراسم‌ فرهنگی مختلفی برای افزایش آشنایی نسل جوان با تحولات تاریخی در نظر گرفته شد و یادآوری سربازان و قربانیان این جنگ در برنامه‌ها قرار دارد.

این مراسم‌ها به جمعیت وحدت می‌بخشد، جوانان با ارزشهای ملی آشنا می‌شوند. همچنین روز پیروزی، صلح و دوستی جامعه بین‌الملل را نیز تقویت می‌کند.

در نتیجه این جنگ صدها شهرها کاملا خراب شده و جان‌های میلیون‌ها انسان‌های برد و حتی با گذشت هفتاد و چهار سال مردم ترکمن همچنان این جنگ را فراموش نکردند.

در صفوف ارتش نمایندگان از اقوام مختلف باهم برای رسیدن به پیروزی جنگیدند و نقش ترکمن‌ها در آن تحولات بزرگ بود و اقدامات آنها الگوی بزرگی برای ما است.

به قهرمانی شهروندان ترکمنستان در جبهه جنگ جهانی دوم احترام می‌گذاریم و برای حفظ دستاوردهای آنها تلاش می‌کنیم.

امروز ما تلاش‌های زیاد برای افزایش سطح زندگی مردم انجام می‌دهیم و بخش اجتماعی بخش مهم سیاست دولتی است که علاوه بر این در دنیای معاصر ترکمنستان از احترام جامعه بین المللی برخوردار است.

شایان ذکر است که آمار دقیقی درباره تعداد ساربازان ترکمنستان در جنگ جهانی دوم موجود نیست و در دوره رئیس جمهور سابق این کشور اطلاعات درباره کشته شدن 700 هزار ترکمن در آن جنگ مطرح شد.

اما بر اساس اطلاعات کارشناسان مسائل تاریخی در سال‌های 1939- 1940 جمعیت ترکمنستان در حد 1.3 میلیون نفر بود و کشته شدن بیش از 52 درصد جمعیت ممکن نیست.

همچنین آمارهای دیگر درباره کشته شدن 260 هزار شهروند ترکمنستان در جنگ جهانی دوم وجود دارد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز