Naft Loleتورکمن نیوز- اقتصادی: مشاور وزیر نفت از معرفی و پیشنهاد بسته‌ای 30 میلیارد دلاری برای تهاتر کالا و خدمات فنی و مهندسی در ازای گاز میان ایران و ترکمنستان در یک دوره 10 ساله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، محمدتقی امانپور، مشاور وزیر نفت و نماینده ویژه در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی  یکشنبه (24 خرداد ماه) در همایش کاربردی تجارت با کشورهای عراق، ترکمنستان و آذربایجان اظهار کرد: ما 20 سال است که از ترکمستان گاز خریداری می کنیم و و ارزش سالانه گاز خریداری شده سالانه دو تا سه میلیارد دلار است و تاکنون بهای آن را به صورت نقدی پرداخت کرده ایم، البته در برخی موارد فرآورده و دیگر محصولات نیز از آن کشور خریداری شده است.

وی افزود: انتظار ما این است که در برابر بهای گاز، خدمات فنی و مهندسی را تهاتر کنیم و اقدامهای وسیعی در این زمینه صورت گرفته است.

 

امانپور تصریح کرد: برنامه منظمی از مرداد پارسال آغاز شده تا همه راهکارها و روشهای موثری که افزایش مبادلات بین دو کشور را امکانپذیر می کند شناسایی و عملیاتی شود.

مشاور وزیر نفت از معرفی و پیشنهاد بسته ای 30 میلیارد دلاری برای تهاتر کالا و خدمات فنی و مهندسی با گاز میان ایران و ترکمنستان در یک دوره 10 ساله خبر داد و گفت: 70 شرکت فعال در این عرصه شناسایی شده اند و از طریق مناقصه پیشنهادهای خود را ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: این بسته آنقدر ارزشمند بود که توجه دولت را به خود جلب کرد و ایده ای شد تا در مدت 10 سال ایران 30 میلیارد دلار گاز از ترکمنستان خریداری کند و به همین میزان کالا و خدمات فنی و مهندسی تهاتر کند.

 

براساس گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، امانپور گفت: برخی از بازرگانان و تجار بخش خصوصی که به ترکمنستان صادرات دارند برای برگرداندن پول خود با مشکل مواجه شده اند زیرا ما وقتی گاز را از این کشور می خریم تنها می توانیم برای شرکتهایی تامین مالی کنیم که این شرکتها با دولت ترکمنستان کار می کنند و اکنون با هماهنگیهای انجام شده می توانیم منابع مالی شرکتهای بخش خصوصی را پرداخت کنیم.

مشاور وزیر نفت گفت: رویکرد وزارت نفت توانمند سازی بخش خصوصی است و برنامه جامعی برای گسترش همکاریها با کشورهای منطقه را در دست اقدام داریم.

 

منبع: ایسنا

 

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

ویزیت رایگان کاروان سلامت هلال‌احمر در روستای مرزی و محروم م

والدین کمال‌گرا و آسیب به نوجوان

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در زیستگاه‌های گمیشان و بند

بازدید نماینده مردم با هیاتی از اعضای شورای اسلامی و شهردار

احداث بازارچه میوه و تره‌بار در گنبدکاووس

ما به تعهداتمان عمل کردیم/ شخص دیگری وعده داد و عمل نکرد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram