Marz Gonbad RahmatNiaتورکمن نیوز- اخبار گنبد: معاون دفتر امور آمایش و توسعه منطقه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، از تدوین سند آمایش مناطق مرزی کشور خبر داد و گفت: این سند با هدف توسعه مناطق مرزی براساس ظرفیت های آن تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، علیرضا رحمت‌نیا که روز یکشنبه به همراه هیاتی 10 نفره از مناطق مرزی دو شهرستان گنبدکاووس و مراوه‌تپه بازدید نمود، اظهار داشت: بررسی و شناخت قابلیت‌ها و تنگناهای مناطق مرزی در توسعه این مناطق کمک فراوانی می‌کند.
وی گفت: سفر کارشناسان دفتر امور آمایش و توسعه منطقه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان های مرزی کشور نیز در راستای شناسایی توانمندی‌ها، ظرفیت ها و نیز مشکلات و تنگناهای این مناطق انجام می شود.
رحمت نیا اضافه کرد: تاکنون سفر به اکثر استان های مرزی انجام شده است و نتیجه این سفرها در تدوین سند آمایش مناطق مرزی هر استان در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان و بلند مدت لحاظ خواهد شد.
وی با اشاره به توانمندی های مناطق مرزی شهرستان گنبدکاووس، تصریح کرد: منابع آبی رودخانه اترک و ضرورت کنترل و هدایت این آب‌ها برای توسعه کشاورزی منطقه و نیز همجواری با کشور ترکمنستان و توسعه مراودات با این کشور می تواند به توسعه هرچه بیشتر مناطق مرزی این شهرستان کمک نماید.
دراین بازدیدها که معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس و چند نفر از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز حضور داشتند، از مزرعه پرورش زیتون روستای کرند، آب بندان این دهستان و نیز سد دانشمند بازدید شد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و بخش داشلی برون این شهرستان دارای مرز مشترک با کشور ترکمنستان است./ایرنا

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

مراسم متمرکز زیارت از راه دور پیامبر اکرم (ص) در امامزاده یح

دیدار نماینده ولی‌فقیه و استاندار گلستان با داغدیدگان حادثه

هیچ‌گونه قطع درختی از زمستان امسال در سطح جنگل‌های گلستان ان

توقیف 3 هزار متر تور و دام غیر قانونی از مسیر رودخانه قره‌سو

جزئیات غرق شدن نوجوان 18 ساله گنبدی در رودخانه گمیشان

نگاهی به ماشین‌های لوکس و گران‌قیمتی که دونالد ترامپ در طول

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram