jashn 6tاخبار اجتماعی- توركمن‌نيوز:  مدیرعامل ستاد دیه گلستان گفت که خیران استان در قالب جشن های گلریزان ماه رمضان امسال، 3 میلیارد و 100 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و دیون مالی کمک کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  سعید طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال کمک خیران گلستانی به جشن گلریزان نسبت ماه رمضان سال قبل 29 درصد رشد و نسبت به سال 95 برابری می کند.
وی علت استقبال خیران گلستانی از جشن گلریزان را اطلاع رسانی و بهره مندی از برنامه ماه عسل که عصر هرروز ماه رمضان از شبکه سراسری پخش می شد، بیان کرد و گفت: امسال جشن گلریزان در 4 نقطه کلاله، آزادشهر، گرگان و آق قلا برگزار شد.

*آزادی 25 زندانی جرایم غیرعمد گلستان
طالبی از اختصاص مرحله دوم کمک خیران به ماه عسل برای آزادی 25 زندانی بدهکار مالی در گلستان نیز خبر داد و گفت: این اعتبار حدود 20 میلیارد ریال است که به محض دریافت آن مقدمات ازادی این مددجویان فراهم خواهد شد.
وی افزود: 20 تن از زندانیان جرائم غیرعمد و بدهی مالی استان نیز در روزهای پایانی ماه رمضان از محل کمک خیراندیشان از طریق برنامه ماه عسل جمع آوری گردید، آزاد شده اند.
به گفته وی؛ برای آزادی این تعداد زندانی، یک میلیارد و 140 میلیون ریال کمک جمع آوری شده بود.
طبق گفته مسنولان قضایی گلستان؛ 350 زندانی دیون مالی وجرائم غیرعمد با بدهی بیش از 300 میلیارد ریال در استان چشم انتظار کمک افراد نیکوکار برای رهایی از زندان هستند.
بدهکاری مالی این زندانیان غیرعمد از 12 میلیون و 500 هزار ریال تا افزون بر 10 میلیارد ریال است.
ستاد دیه با هدف آزادی زندانیانی که جرائم آنها قتل غیرعمد (شبه عمد و خطائی)، صدور چک بلامحل غیرکلاهبرداری، دیه تصادفات رانندگی و ترک انفاق و عدم پرداخت مهریه است، در ماه مبارک رمضان سال 1369 در کشور تشکیل شد.
این ستاد با دریافت کمک های مردم نیکوکار به مددجویان جرائم غیرعمد وام (بدون بهره و کارمزد) اعطا می کند و اقساط وام از سومین ماه پس از آزادی دریافت می شود تا زندانی فرصت اشتغال به کار پیشین را پیدا کند.
استان گلستان دو زندان در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت دارد./ایرنا

مطالب مرتبط:

پاکسازی نقاط آلوده به موادمخدر در 14شهرستان گلستان

مراسم اهدای ۲۵۰۰ فقره اسناد به اقشار کم درآمد و محروم دهستان

تیترهای نخست روزنامه‌های یکشنبه 3 اسفند 93

درخشش دختر گلستانی در مسابقات ژیمناستیک دانش آموزان کشور

درس‌هایی که آبشناس به ما آموخت

اعزام گروه هنری آرنا با "تلپک" به تهران

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram