Chehelom Hashemi 2 Eاخبار گرگان-تورکمن‌نیوز: محسن هاشمی فرزند ارشد مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی گفت که آرزوی پدرم در کنار توسعه و رفاه برای کشور، وجود وحدت بین مردم و مسلمانان اعم از ایران و جهان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، محسن هاشمی در بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دانشگاه آزاد گرگان اظهار داشت: ایشان در تمام سخنرانی‌های هفته وحدت دعوت می‌شد، موضوع وحدت را تذکر می‌داد و تلاش بسیاری در این زمینه داشت.
وی ابراز امیدواری کرد وحدت موجود در کشورمان به سایر کشورها بویژه ملل اسلامی تسری یابد.
هاشمی همچنین گفت: رفع فقر در ایران یکی از آرزوهای پدرم بود همچنانکه در میانه کار دولتش لایحه فقرزدایی را به مجلس شورای اسلامی فرستاد و بخشی از آن مصوب شد ولی اجرایی نشد اما همیشه حتی در روزهای آخر زندگیش به آن فکر می‌کرد.
وی افزود: وقتی از ایشان سوال می‌شد که در چه موضوعی موفق نبودید، رفع فقر را مطرح می‌کردند زیرا معتقد بود ایران با منابع، امکانات، نیروی تحصیل کرده و سایر داشته‌های خود نباید با فقر مواجه باشد.
وی تاکید کرد: امروز از وظایف همه ما این است که به سمتی برویم تا فقر از جامعه اسلامی دور شود و جامعه با رفاه لازم و در شأن ایران اسلامی به بالندگی خود ادامه دهد.
معاون عمرانی دانشگاه آزاد ادامه داد: آینده نگری از ویژگی‌های بارز آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود که ایشان همزمان با جنگ، مساله تحصیل فرزندان این مملکت را طرح کرده و راه‌اندازی دانشگاه آزاد را برعهده گرفتند و تا آخرین روزهای حیاتشان هم دست از حمایت آن برنداشتند.
هاشمی تفسیر قرآن کریم، وقت گذاشتن برای انقلاب و تداوم آن، مطیع رهبر بودن، تلاش برای همدلی و اعتدال در جامعه و تلاش به سمت توسعه و رفاه مردم را از جمله نیات، اهداف و دستاوردهای زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد.
وی ابراز امیدواری کرد که فوت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی باعث همدلی هر چه بیشتر و پایان تمام اختلاف‌ها به منظور شتاب بخشی توسعه کشور شود.
وی با بیان این که تصمیم‌ها در جمهوری اسلامی باید تابع اعتدال و عقلانیت باشد، گفت: باید با افراط و تفریط مبارزه شود، اعتدال بین سیاسیون احزاب و فعالان سیاسی تقویت شده و تصمیمات کشور عقلایی‌تر شود.
وی خاطرنشان کرد: با تشییع جنازه‌ای که از آیت‌الله هاشمی دیدیم؛ گمان می‌کنم مردم به این راه (اعتدال) اعتقاد دارند.
در این مراسم آخوند عبدالجبار میرابی از روحانیان اهل سنت ترکمن استان گلستان نیز در تبیین شخصیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: ایشان امام خمینی را در نوجوانی و جوانی درک کرد و تا آخر عمر هم در راه مبارزه و اعتلای انقلاب دست برنداشت.
وی از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به عنوان عامل اتحاد و همدلی شیعه و سنی نام برد و افزود: این ویژگی به حدی نزد ایشان پررنگ است که برای مردم اهل سنت مظلوم فلسطین کتاب نوشته تا ظلم و ستم رژیم غاصب اسرائیل علیه آنها بهتر به دنیا معرفی شود.
در این مراسم نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان، جمعی از علمای شیعه و سنی و مسوولان استان، چهره‌های دانشگاهی، دانشجویان و سایر اقشار مختلف مردم این خطه شمالی کشورمان حضور داشتند./ایرنا

مطالب مرتبط:

در استان گلستان ۶۰ هزار تن سیلوی فلزی در بخش دولتی به بهره

ایران و هند رشد اقتصادی دنیا را بهبود دادند

چهارشنبه‎‎سوری در گلستان با طعم تلخ حادثه

پوتین همکاری روسیه و ازبکستان را راهبردی اعلام کرد

نشست علمی و فرهنگی دانشجویان ترکمن مقیم پایتخت

6 مصدوم در اثر واژگونی خودرو بستگان آیت الله هاشمی رفسنجانی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram