Farmandar 25 Aban 1تورکمن نیوز- اخبار ویژه گنبد: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس اجرای طرحهای مدیریت مشارکتی آب را از بهترین راهبردها برای مقابله با مشکل کم آبی  و خشکسالی در بخش کشاورزی دانست و بر اجرای بیشتر این نوع طرحها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، مهندس حمیدی درنشست با کارشناسان تاجیکستانی که از طرح مدیریت مشارکتی آب شرکت تعاونی کشاورزی بوستان روستای ساری بخش این شهرستان بازدید کردند، گفت: امروز مشکل کم آبی و خشکسالی از مهمترین معضلاب بخش کشاورزی است که تنها درسایه اجرای طرح های مدیریت بهینه منابع آبی می توان بر این مشکلات غلبه کرد.
وی باتاکید برضرورت بهره برداری هوشمندانه از منابع آب، افزود: اجرای طرح مدیریت مشارکتی آب از طرح های خوب و راهبردی در بخش کشاورزی است و باید این نوع طرح ها به صورت فراگیر و از سوی همه شرکت های تعاونی تولید این بخش مورد استفاده قرار گیرد.
مهندس حمیدی افزایش جمعیت و کاهش اراضی زراعی را از دیگر مشکلات بخش کشاورزی دانست و اضافه کرد: آینده بشر به تامین منابع آب و غذا بستگی دارد و تنها با مدیریت صحیح منابع آبی و خاکی می توان از بحران های احتمالی در زمینه آب و غذا پیشگیری کرد.
وی افزایش آگاهی کشاورزان برای استفاده از روش های نوین درتولیدات زراعی و انتخاب نوع کشت را در افزایش درآمد کشاورزان و تامین امنیت غذایی جامعه بسیار موثر دانست و تصریح کرد: دولت نیز در راستای توسعه عدالت اجتماعی، تلاش زیادی برای تامین زیر ساخت های بخش کشاورزی و سپس واگذاری امور به بهره برداران این بخش انجام می دهد.
طرح مدیرتی مشارکتی آب در روستای ساری بخش از توابع بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس در شرق استان گلستان از حدود یک دهه پیش درسطح دو هزار هکتار آغاز شده است و دولت نیز برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز این طرح ازجمله احداث آب بندان به ظرفیت یک میلیون متر مکعب، اجرای 22 کیلومتر زهکشی، اجرای 30 کیلومتر کانال بتنی اصلی و فرعی انتقال آب و احداث ایستگاه پمپاژتاکنون ملبغ 70 میلیارد ریال هزینه کرده است.
در این بازدید مدیر پروژه مدیریت مشارکتی آب سازمان جهادکشاورزی، کارشناس آژانس بین المللی همکاری های ژاپن (جایکا) در تهران، کارشناسان تاجیکستانی ، مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس، رئیس اداره تعاون روستایی و کشاورزان روستای ساری بخش حضور داشتند.
این نشست درمحل دهیاری دهستان سلطانعلی از توابع بخش مرکزی شهرستان 325 هزار نفری گنبدکاووس برگزار شد./پایگاه اطلاع‌رسانی فرمانداری گنبد

مطالب مرتبط:

بهره‌مندی كودكان حاشیه شهرها و 75 روستای گلستان از كتابخانه

تامین کارت هدیه خبرنگاران و بسته حمایتی به مناسبت هفته خبرنگ

اجرای طرح جمع‌آوری مکانیزه زباله به زودی در گنبدکاووس

احترام و ارادت ترکمن‌ها به سادات همیشگی است/ حجت‌الاسلام رئی

افتتاح 85 طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت در مینودشت

تنش آبی در گلستان و گنبد جدی است، دهیاران و شوراها مردم را آ

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram