Morovvati Shora G 19تورکمن نیوز– اخبار ویژه گنبدکاووس: روز گذشته مهندس مروتی معاونت عمرانی استاندار گلستان و مهندس حسام مدیر کل دفتر فنی استانداری در صحن شورا با اعضای شورای اسلامی و شهردار گنبد کاووس طی نشستی طولانی پ‍یرامون وضعیت عمرانی شهرداری بحث و تبادل نظر داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، علی پورمندی رئیس شورای اسلامی شهر ضمن خوش آمد و خیر مقدم به مهندس مروتی و مهندس حسام توضیحاتی مبسوطی در خصوص روند اجرای کارها در شهر گنبد و لزوم تعاملات و همکاری بیشتر با استانداری گفت.

Neshast News TirMah 105 Copy

 

رئیس شورای اسلامی با تشریح برنامه‌های عمرانی انتظارات شورای اسلامی و شهردار را از ایشان در زمینه حل مشکلات شهر گنبد در مسائل عمرانی بخصوص پوژه هدایت آبهای سطحی از محل اعتبارات مربوط به حوادث غیر مترقه بیان داشت.

در ادامه هریک از اعضای شورا نظرات، پیشنهادات و انتظارات خود را برای معاون عمرانی استاندار ارائه داشتند که در ادامه اهم این مباحث آمده است؛

 

Morovvati Shora G 26 Copy


مهناز نوربخش عضو شورای اسلامی شهر، ضمن تقدیر و تشکر از جناب مروتی بدلیل حضور در جلسه شورای شهر درخصوص مشکلات ایجاد شده برای قشر ضعیف شهر که در کمیسیون ماده صد ساختمان‌های آنان با رأی تخریب مواجه شده و عدم توانایی آنان جهت ساخت ساختمان‌هایی با استحکام بیشتر که منجر به هزینه بیشتری نیز خواهد شد توضیحاتی را ارائه و خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر نماینده وزارت کشور جهت مساعدت به این دسته از شهروندان شدند.  همچنین ایشان خواستار تعیین تکلیف مشکل کاربری انتهای خیابان 20 متری مبعث با ورود جناب مروتی شدند.

 

 IMG 8491

 

محمددردی آق آتابای عضو شورای شهر نیز ضمن ابراز قدردانی از حضور جناب مروتی درخصوص معضل فاضلاب شهر که به رودخانه‌ها هدایت می‌شود که در نتیجه باعث آلودگی آب و محیط زیست می‌گردد و لذا درخصوص بهره‌برداری از طرح تصفیه فاضلاب شهر گنبد که با توجه به شروع پروژه در دهه 60 هنوز به سرانجام نرسیده است که نیاز به پیگیری موضوع و در صورت امکان اختصاص بودجه‌ای ویژه برای این امر را لازم دانستند  و در ادامه مساعدت ویژه جهت اجرای پروژه کمربندی و پل شهر گنبد را از مهندس مروتی خواستار شدند.

 

Sharif Nafei


مهندس شریف نافعی عضو شورای اسلامی شهر نیز ضمن خوش آمدگویی مجدد درخصوص جلسات کمیسیون ماده 5 و پرونده‌های اجرایی شهر گنبد به کمیسیون مذکور و همچنین درخصوص بازنگری طرح تفصیلی شهر گنبد که منجر به تغییراتی در زمینه افزایش طبقات و تراکم گردیده توضیحاتی را ارائه و خواستار مساعدت ویژه‌ای در این زمینه شدند.  

 

IMG 8469

 

در ادامه عبدالحمید امینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه دولت، مجلس و شورا بعنوان سه ضلع مثلث خدمتگزاری مردم هستند و با توجه به جوان بودن شورای اسلامی شهر که منجر به کاستی‌هایی در زمینه خدمتگزاری این نهاد مردمی شده ، جهت پوشش این کاستی‌ها به حمایت دولت و مجلس و در استان به حمایت استاندار و شما نیاز می‌باشد.
وی افزود: با توجه به ارائه طرح‌هایی از جانب شورای عالی استان‌ها در این زمینه به مجلس شورای اسلامی، تغییراتی از سوی دولت در طرح‌های ارائه شده ایجاد و سپس به مجلس ارائه می‌گردد اما در زمینه حمایت از شوراهای اسلامی حمایت چندانی صورت نمی‌گیرد.
امینی تصریح کرد: در استان نیز با توجه به جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستانی حضور اعضای شورای استان بدون حق رأی و همچنین تصویب طرح کاهش تعداد اعضای شوراهای اسلامی نیز گویای همین ادعاست که این کاهش قدرت و حمایت که بر اساس قانون، شوراهای اسلامی را محدود می‌نماید ممکن است در آینده باعث عدم تمایل نخبگان جهت حضور در انتخابات شوراهای اسلامی گردد، لذا از شما معاونت محترم استاندار  درخواست پیگیری موضوع و انعکاس این مطالب به نهادهای مرتبط را داریم.

 

Sattar Tatar 1

 

در ادامه ستار طاطار نائب رئیس شورای اسلامی شهر درخصوص تخصیص بودجه به شهرهای استان و انتظارات گنبد بعنوان نماینده شهرهای شرق استان جهت نگاه ویژه به این بخش استان با توجه به پروژه‌های تعریف شده و کمبود اعتبارات توضیحاتی را ارائه و با توجه به پیگیری استاندار محترم جهت بهسازی حریم رودخانه در زمینه پیشرفت کار و محدودیت‌های آن توضیحاتی را به اختصار بیان نمودند و ادامه دادند با توجه به تصویب فرمانداری ویژه شهرستان و با توجه به اینکه حضرتعالی به مشکلات شهر گنبد واقف هستید انتظار بودجه ویژه‌ای نیز برای اجرا و پیگیری پروژه‌های گنبد داریم.


بخش اول نشست اعضای شورا وشهردار با معاون عمرانی استاندار

مطالب مرتبط:

اهمیت ورزش در ترکمنستان

برگزاری کنگره ۶۰۰ شهید اهل سنت در آق‌قلا

چهار تن زغال در گالیکش کشف و ضبط شد

امتناع کاندیدای مجلس برای ورود به شورای شهر کلاله

راننده‌های که در خواب رانندگی می‌کنند/ نگرانی از واژگونی خود

بیش از 49 هکتار از عرصه‌های جنگلی شهرستان کلاله در آتش سوخته

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram